Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#6478Nekorektní značení množstevních slev

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2015, před 10 lety

Karel Švejda

Znění stížnosti

Již několikrát,dnes,12.4.opět jsem se setkal s naprosto nekorektním azavádějícícm označováním množstevních slev,kdy množstevní sleva je uvedena jako hlavní jednotková cena vedle původní šktnuté ceny a pod ní malým písmem je uvedeno množství kusů nákupu od kterých je množstevní cena platná.Kupř.u piva 10st.Argus je škrtnuta cena 7,90 Kč za láhev a uvedena cena 5,93 se slevou 24%,ale až dole je drobným písmem psáno,že cena je platná až při nákupu min.20ks a více piv.Ovšem dnes již cena byla hotovým rébusem u baleného sýru Jadel,kde byla škrtnuta cena 21,90 Kč/100gr a napsána jednotková cena 14,90 Kč/100gr. a pod tím napsáno za 100+100 gr+100gr zdarma.Ve skutečnosti to ale znamenalo,že když si koupíte 3ks baleného jadelu,tak Vám u pokladny namarkují 3x21,90 Kč a částku za jeden ve výši 21,90 Kč Vám odečtou.Cena 14,90 Kč se neobjeví nikde Kč (nakonec je to 14,60/ks).Je naprosto nesprávné uvádět množstevní slevu jako cenu hlavní jednotkovou na červené cenovce a klamat tak spotřebitele nějakým drobným písmem s vysvětlením pod tímto písmem,že uvedená cena platí při nutbnosti nákupu určitého počtu kusů.Zde u sýru jadel měla být uvedena jednotková cena 21,90 Kč/100kg a při odběru 3ks bude jeden balíček 100gr odečten jako zdarma.Uvádím to proto,že se již nedivím,že zákazníků kteří v obchodech kradou přibývá,neboť k tomu přispívá Vaše cenová politika rébusových cen,kdy zákazník se cítí ošizen a chce se pomstít.I když jsem to považovatl vždy za odsouzeníhodné,myslím,že jej nyní začínám i chápat.Zádám o vysvětlení.Moje stížnost se týká prodejny
Lidl,provozovna Cheb,Vodní ul.a zvažuji jinak podat stížnost ČSOB.


Produkt

Týká se sýru Jadel přírodní,ale i piva 10st.Argus a nekonečné množství zboží v množstevních změnách


Požadované řešení

Jako solidní obchodník by měl uvádět množstevní cenu jako druhou se slovním doprovodem od kolika ks zboží sleva platí a jak je počítána (jestli odečtem ks zdarma) nebo změnou jednotkové původní ceny na cenu množstevní.Tak si představuji solidní obchod a jsem si jist,že v Německu by si to fy.Lidl jinak ani nedovolila.Dovozuji z toho,že obchody Lidl si neváží českého zákazníka a používají ohlupovací metody k jeho okrádání.Doufám,že se nedočkáme cen,kde si ji budeme dopočítávat podle Durrerova magického čtverce nebo nějaké formy sudoku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2015 15:33, před 10 lety

Označování zboží cenami upravuje § 13 zákona o cenách. Ten stanovuje, že prodávající je povinen při nabídce a prodeji zboží poskytnout informaci spotřebiteli tak, aby měl možnost seznámit se s cenou před jednáním o koupi zboží, a tedy např. označit zboží cenou, kterou uplatňuje v okamžiku nabídky a vztaženou k prodávanému jednotkovému množství zboží a určeným podmínkám. Zákon o ochraně spotřebitele dále stanovuje, že informace o ceně nesmí vzbuzovat zdání, že je cena nižší, než ve skutečnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.4.2015 17:10, před 10 lety

Vážený zákazníku,
dovolujeme si reagovat na Vaši stížnost.
Označování zboží cenou v případě tzv. množstevních slev splňuje veškeré legislativní požadavky na označování výrobků. Na cenovce byla v daném případě uvedena informace o ceně výrobku a zejména byly uvedeny podmínky, za nichž je cena platná.
Děkujeme za Váš podnět, který je pro nás důležitý a budeme se jím zabývat.

S pozdravem
Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2015 17:35, před 10 lety


Karel Švejda

Tím,že byla škrtnuta jednotková prodejní cena a nahražena cenou množstevní,bez uvedení,že se jedná o množstevní cenu(jasný nadpis)s níže uvedenou a drobným písmem uvedenou popiskou s nejednoznačným uvedením podmínek slevy (jaká sleva by například byla při nákupu 4ks sýru Jadel?)rozhodně,NEJSOU splněny požadavky zákona o cenách.Navíc uvedená množstevní sleva za kus se na paragonu nikde neobjevila.Trvám na tom,že se jedná o nekorektní až zavádějící způsob klamání spotřebitele a navíc zcela promyšlený.Nesetkal jsem se s takovým způsobem v zahraničí a proto tento způsob považuji za přezíravost k českému zákazníkovi!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2015 11:34, před 10 lety

Dozor nad dodržováním povinností vyplývajících z ustanovení § 12 zákona o ochraně spotřebitele, který se odkazuje na zmíněné ustanovení § 13 zákona o cenách, vykonává Česká obchodní inspekce. Není-li spotřebitel spokojen s přístupem společnosti k označování zboží cenami, doporučujeme mu, aby podal podnět České obchodní inspekci a vyžádal si informování o tom, jak s podnětem bylo naloženo. Česká obchodní inspekce podnět prověří a na základě zjištěných informací rozhodne, zda jsou či nejsou dány okolnosti pro zahájení správního řízení. dTestu o této skutečnosti, jakožto spotřebitelské organizaci, rozhodnout nepřísluší. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.