Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Zakoupila jsem u vás elektrickou ruční pilku BRENCHIE a náhradní řetěz k ní v celkové částce 1.857,- Kč. Číslo faktury *** ze dne 4. 10. 2021, datum doručení 4. 10. 2021. Pilku jsem nepravidelně používala na prořezávání stromů a keřů a byla jsem s ní spokojena. V době nečinnosti pilky jsem se o baterii staral v souladu s návodem. Až nyní před několika dny pilka nepracuje jak by měla. Při řezání běží plně nabitá baterie pouze cca 30 vteřin a naprázdno pouze minutu. Z toho logicky usuzuji, že je vadná dodaná baterie a jsem přesvědčen, že by její životnost měla být podstatně delší. Proto podávám tuto reklamaci na tuto baterii v záruční době a prosím o vaše vyjádření jak mám dále postupovat. Nepotřeboval bych vyměnit celou zásilku, ale pouze baterii, ale budu akceptovat pokyny z vaší strany.
Elektrická ruční pilka BRENCHIE a náhradní řetěz k ní v celkové částce 1.857,- Kč. Číslo faktury *** ze dne 4. 10. 2021, datum doručení 4. 10. 2021.
Prosím o vaše vyjádření jak mám dále postupovat. Nepotřeboval bych vyměnit celou zásilku neboť s pilkou jako takovou jsem spokojen, ale pouze baterii, ale budu akceptovat pokyny z vaší strany, tedy zda mám k vám vrátit celou zásilku, nebo jen předmětnou baterii anebo nebudu muset posílat zpět nic.
|
Tweet |
Zboží je možné reklamovat. Životnost baterie je však omezená a v případě, kdy byla rok a půl běžně používána, mohlo dojít k vyčerpání životnosti. V takovém případě by reklamace mohla být zamítnuta.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Baterie by měla být při reklamaci odeslána na pobočku prodávajícího nebo do sídla prodávajícího. V tomto případě nemusí spotřebitel zasílat zboží do Slovinska, ale zásilka bude adresována: HS plus d.o.o., P.O.BOX 13, depo Brno 71, 60010.
Více informací ohledně odstoupení od smlouvy, výměny a reklamace u společnosti HS plus d.o.o. nalezne spotřebitel zde: https://reclamations.hs-plus.com/cz/reklamace-a-vymena/.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného Království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.