Počet nahlášených stížností: | 125 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 6.2. jsem si na booking.com rezervovala hotel v Barceloně na termín 15-19/5/2023 s možností jedenkrát změnit termín ubytování bez poplatku, jen se doplatí cenový rozdíl, jak bylo uvedeno v podmínkách rezervace. Dnes 7.2. 2023 jsem zažádala o změnu termínu na booking.com, když jsem odklikla "zkontrolovat dostupnost", ukázal se mi nový mnou zvolený termín s novou cenou, tak jsem to potvrdila. Druhý den, 8.2.2023 jsem obdržela zprávu od hotelu, že bohužel mé žádosti vyhovět nemůžou. Volala jsem tedy do hotelu, kde mi bylo řečeno, že v mé rezervaci nemám právo ani jednou změnit termín a ať vše řeším přes booking.com jelikož jsem dělala rezervace na tomto webu. Volala jsem tedy na infolinku booking. com, slečna/paní mi sdělila, že mi naprosto rozumí, že vidí že mám možnost jedenkrát termín změnit zdarma do 12.5.2023, volala do hotelu, kde ji řekli to samé co mně, že nemám na změnu nárok. Slečna/paní na infolince mi řekla, že ještě zkusí něco zjistit a že se ozve, poté jsem obdržel jen strohou zprávu, že mám vlastně smůlu, ale hotel změnu nepovolí. I přes to, že mi booking.com takovou možnost dal.
Volala jsem tedy znova na infolinku, mluvila jsem s jinou slečnou/paní, zase mi bylo řečeno, že ubytování musí termín změnit, že mám na to nárok a že chápe moji situaci, na ubytování se nedovolala a řekla, že jim poslala zprávu a eskalovala moji žádost. Ve zprávě kterou jsem obdržela z infolinky uvádí, že ubytování změny neumožňuje.
Následně jsem obdržela email "Váš požadavek na zrušení rezervace". Nikdy jsem nežádala o zrušení rezervace, ale o změnu termínu a to hned den poté co jsem rezervaci vytvořila. V tu dobu se cena pobytu pohybovala kolem 30tis Kč.
Dne 14.2.2023 jsem opět volala na telefonní linku booking.com, abych se dozvěděla co se tedy děje když se nikdo neozval. Pán na lince řekl, že musí do ubytování zavolat a zeptat se jak to vypadá, když se vrátil na náš hovor, sdělil mi, že hotel změní termín (i když před tím hotel tvrdil, že změny neumožňuje), ale že cena bude kolem 39tis Kč (kolem 1600eur), nacož jsem řekla že tohle řešení je neakceptovatelné, vzhledem k tomu, že jsem žádala o změnu o 7dní dříve když ceny byly kolem 30tis Kč a nyní mi nabízejí tedy možnost změny termínu ale o 10tis více, než byla cena předchozí týden.
Booking.com mi v podmínkách rezervace nabídl možnost změny termínu, ale hotel o této podmínce očividně nevěděl a odmítl termín zrušit. Poté co žádost několikrát odmítli přijdou s tím, že to tedy změní ale musím zaplatit o cca 10tis více, a to odmítám..
Booking.com jedna změna termínu bezplatně
Žádám o vrácení peněz za rezervaci a nebo o doplacení cenového rozdílu mezi cenou ubytování nabízenou hotelem a cenou která byla aktuální, když jsem žádala o změnu termínu tj. cca 1300EUR. Kdyby hotel měl v podmínkách jednu bezplatnou změnu termínu, změna by proběhla hned minulý týden za cenu do 1300EUR.
|
Tweet |
Prodávající musí řádně informovat spotřebitele o ceně služeb a o případných navýšeních. V případě, že nabízí službu změny rezervace bez poplatku, měla by být tato služba řádně poskytnuta pokud jsou pro to splněny všechny případné podmínky.
V tomto případě se domníváme, že spotřebitelka by neměla být povinna platit žádné příplatky a může požadovat poskytnutí ubytování za původní cenu, nikoliv za cenu zvýšenou.
Příplatek by však byl možný v případě, kdy by spotřebitelce byl nabídnut lepší pokoj a ona by s tím souhlasila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.