Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#64800GamesHub

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2023, před rokem

Josef Dokoupil

Znění stížnosti

Už to řeším u xté osoby, její syn si aktivoval nějakou hru a na základě toho jim začal chodit poplatek 99 Kč/měsíčně. Podle mě je tam nedostatečně zdůrazněno, že platba není JEDNORÁZOVÁ, ale pravidelná a týdenní navždy, i když tu hru už dávno nehraje a nemá jí ani v telefonu ani jí nehraje. Rodiče si toho všimli klasicky skoro půl roce.


Produkt

Klik & Pay služba


Požadované řešení

Lepší informovanost v tom, že se jedná o trvalou týdenní platbu a ne jednorázový poplatek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 13:04, před rokem

Společnost O2 Czech Republic a.s. je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.

Prodávající má povinnost informovat spotřebitele o ceně, době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Na žádost spotřebitele může operátor zablokovat tyto platby, tím však nemusí dojít ke zrušení závazku. Je vhodné tedy kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, která však není uznáním oprávněnosti pohledávky.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2023 13:21, před rokem

Dobrý den,

O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce či zajišťovatel zakoupených služeb. Před zakoupením nebo před dokončením transakce musí být koncový uživatel informován o podmínkách služby a způsobu platby. Pokud dle Vás v tomto případě došlo k pochybení, rádi to prověříme. Stačí nám doplnit telefonní číslo, na kterém došlo k zakoupení, současně s ověřovacími údaji (u paušálu datum narození majitele služby, v případě dobíjecí karty výrobní číslo SIM (začíná na 89, má 18 pozic) /PUK. Pokud je služba vedena na firmu, tak mi doplňte celý název společnosti a IČ) a nejlépe názvem aplikace, která byla zakoupena.
Již aktivní zakoupené předplatné se neruší odinstalováním aplikace či nastavením blokace těchto plateb v MojeO2. Pro zrušení aktivního předplatného je třeba se obrátit na poskytovatele služeb. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a106113?field=data
Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se prokliknete číslem a zde, v sekci doplňkové služby, naleznete položku Platby přes internet a zde nastavíte restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde uvidíte historii plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se Vám blokace nedařila, rádi ji zajistíme.

S pozdravem

Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 20:55, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.3.2023 21:23, před rokem


Josef Dokoupil

Hodnocení:

Komentář: Odpovědnost je sice na třetí straně, ale ochrana spotřebitele by mohla být i ne bedrech zprostředkovatele, který se poskytování přes své služby také účastní. Navíc toto zněužívání slyším i z okolí, takže je to časté. Často ani nevědí jak se vůbec povedlo jejich dětem tuto službu aktivovat. A sami netuší, kde se to vypíná. Službu jsme jim pomohl zablokovat přes O2 správu plateb, ale přímo web, kde vlastně službu mají pořád nevědí. Navíc tu smlouvu uzavřel vlastně jejich nezletilý syn.