Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.11. 2021 jsem dostala zásnubní prsten, který byl zakoupen daný den v OC Futurum Kolín, Klenoty Aurum, bohužel byl ale velký, ale na prodejně do 14 dní zaručují při koupi výměnu za menší či zmenšení (to Vaši zaměstnanci neví, že prsten s kamínky se zmenšovat nemá?) prsten jsem samozřejmě nenosila (kdo by riskoval ztrátu) hned druhý den jsme došli na pobočku, bylo nám sděleno že je prsten používaný a výměna za menší kus není možná a řešení jedině zmenšením.
S čímž jsem nesouhlasila, protože vím, že prsten který má po obvodu kamínky zmenšením změní pnutí a hrozí v budoucnu vypadávání právě kamínků. V nezávislém klenotnictví mi bylo potvrzeno, že prsteny s kamínky po obvodu je holý nerozum zmenšovat!
Byla jsem ale ujištěna, že toto nehrozí, že zmenšení dělají odborníci. Nakonec jsem se zmenšením souhlasila, prsten koncem roku 2021 přišel opravdu zmenšený, ale přesně jak jsem předpokládala již v únoru tj. 2měsíce po zmenšení vypadl jeden z malých kamínků po obvodu.
Donesla jsem tedy na reklamaci, která byla uznána a bez problému opravena.
Bohužel ale v prosinci roku 2022 vypadl jiný z malých kamínků po obvodu. Řešila jsem stejnou závadu, stejným způsobem, bohužel ale reklamaci nebylo vyhověno - prý jsem prsten poškodila mechanicky já (ne prsten mechanicky poškodilo klenotnictví při neodborném zmenšení na což jsem upozorňovala již při řešení velikosti na což mám posudek)
Podala jsem (konkrétně dosud řešil manžel) nesouhlas se zamítnutím reklamace. Dne 24.1.2023 došlo od Vás vyjádření, k reklamaci, která je zamítnutá prý opraávněně.
Jde o zásnubní prsten, o to více mě celá situace mrzí, nejde o prstýnek za pár korun. Kameny začali padat 2m od zmenšení a padají dál, klenotnictví se k problému nechce postavit čelem jak dále řešit?
Jsem ochotna jít do soudního sporu, protože toto jednání mi nepřipadá správné, ale nejsem člověk který má potřebu řešit situace tímto způsobem.
Děkuji a hezký den Rytinová
BZ prsten 858/1000, Solitér po síně zirkony
Prozatím další oprava, ale už nevěřím v kvalitu zboží, jde o zásnubní prsten, kdyby nebyl tak citově vázaný, chtěla bych peníze zpět
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K většímu počtu vad:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Společnost v reklamačním řádu (https://www.klenotyaurum.cz/reklamacni-rad) doporučuje kupujícímu před využitím mimosoudního řešení sporu u České obchodní inspekce kontaktovat vedení společnosti KLENOTY AURUM s.r.o. na e-mail info@klenotyaurum.cz pro vyřešení nastalé situace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.