Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.12.2022 jsem si objednala zboží za 1102kč na webových stránkách, které provozuje pan Miroslav Bednařík. Odkaz: https://www.veterinarni-lekarna-online.cz/kompletni-probiotika-streva/
21.12.2022 mi byla mi zaslaná prázdná obálka bez zboží, která dorazila kolem 5.1.2023. Psala jsem proto o nějakou nápravu na instagramové stránky pana provozovatele, bez reakce. Zkusila jsem tedy komunikaci emailovou formou. Nějaká proběhla, byl mi vystaven dobropis (který nebyl proplacen) a tím veškerá komunikace skončila. Peníze na účtě dodnes (15.2.2023) nemám a nikdo mi neodpovídá na žádný další emaily.
Complete probiotics/stoprocentní zdraví se správně fungujícími střevy pro psy a kočky, značka: Dr, Mercola. Odkaz na webové stránky: https://www.veterinarni-lekarna-online.cz/kompletni-probiotika-streva/
Ráda bych, aby mi byly vráceny peníze.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu: Dolnoměcholupská 217/8, 102 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení (po vystavení dobropisu), je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouvám se, vystavíme dobropis a peníze zašleme do 3.3.2023. Děkujeme
Dobrý den, je konec dne 3.3.2023 a peníze stále nemáme na účtě!
Děkujeme za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést zda (a případně kdy) peníze na účet spotřebitele odeslala.
Protože se společnost k vývoji případu nevyjadřuje, přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla uvést, v jaké fázi se stížnost nyní nachází.
Strany již nevyužily možnost na vývoj případu reagovat, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.