Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
SPOLEČNOST NECHCE ZAPLATIT SKUTEČNOU ŠKODU ZA ZNIČENÝ KUFR. MÁ PRÁVO POSTUPOVAT DLE ODPOVĚDI A UVEDENÉHO PARAGRAFU NÍŽE? JAKÝ KONKRÉTNÍ PARAGRAF JE RELEVANTNÍ V PŘÍPADĚ UPLATNĚNÍ ADEKVÁTNÍ KOMPENZACE? POKUD SPOLEČNOST KLAME ZÁKAZNÍKA NEBO OBCHÁZÍ ZÁKON, NÍŽE UVEDENÝM PARAGRAFEM, KTERÁ INSTITUCE/MINISTERSTVO KROMĚ ČOI TENTO PODVOD ŘEŠÍ? DĚKUJI.
ODPOVĚĎ OD SMARTWINGS:
Pro přehodnocení výše kompenzace prosíme o dodání kupního dokladu k poškozenému zavazadlu, případně jeho kopie, pokud originál již nemáte. Bez dodání kupního dokladu je výše kompenzace stanovena dle parametrů zavazadla, tj. značka, velikost, materiál, typ atd., včetně zohlednění amortizace vzhledem ke stáří a ceny podobných zavazadel. Tento postup je v souladu s § 2969 občanského zákoníku.
KLAMÁNÍ ZÁKAZNÍKA, NÍZKÁ NÁHRADA ZA POŠKOZENÉ ZAVAZADLO
UHRAZENÍ SKUTEČNÉ ŠKODY. PARAGRAF DLE KTERÉHO MÁ SPOLEČNOST POSTUPOVAT A KDO SKUTEČNĚ POMŮŽE, KDYŽ ČOI KRYJE NEKALÉ TAKTIKY SMARTWINGS. DĚKUJI.
|
Tweet |
Dle podmínek společnosti je cestující povinen nahlásit dopravci poškození zavazadla nebo poškození obsahu neprodleně, jakmile jej zjistí (nejpozději do 7 dnů ode dne převzetí zavazadla), jak dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.
V případě poškozeného zavazadla je nutné mít pro uplatnění škody:
- protokol o poškození sepsaný u handlingového partnera,
- palubní vstupenku,
- zavazadlový lístek,
- foto poškozeného zavazadla,
- adresu a bankovní spojení,
- účet s pořizovací cenou poškozeného zavazadla nebo potvrzení hodnoty zavazadla,
- doklad o opravě zavazadla nebo potvrzení o neopravitelnosti.
Cenu zavazadla tedy není nutné dle smluvních podmínek společnosti dokládat účtem, ale je možné ji doložit i potvrzením hodnoty zavazadla.
Více informací ohledně reklamace zavazadel u společnosti Smartwings nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/images/predpisy-formulare/reklamace-zavazadel.pdf.
Spotřebitel, který předal svou reklamaci k posouzení zavazadel a není spokojen s vyřízením své žádosti, má právo uplatnit svůj nárok v rámci mimosoudního řízení u České obchodní inspekce. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Také je možné kontaktovat ombudsmana společnosti Smartwings a.s.. Více ohledně této možnosti smírného řešení sporů nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.