Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednané zboží při dodání zaplaceno. Spokojenost. Asi po 14.dnech se projevila závada. Vykomunikováno vrácení vadného kusu, požadována jeho oprava nebo výměna za kus nový. Prodejce reklamaci uznal, ale uchýlil se ke stornování objednávky. Přijala jsem. Prodejce mi pak po výzvách vystavil 16.1. dobropis na 1.377,-Kč, splatný 23.1.2023 (č. mého účtu má) Komunikuje se se stále delšími prodlevami. obávám se, že konverzace zcela ustane a moje peníze i reklamované zboží zůstanou u prodejce.
Objednávka 2022023990 z 16.11.2022 u e-shopu levneji.cz. El ruční pilka Brenchie
Z mého pohledu je postup jasný, mezi mnou a prodejcem není rozpor. Celá konverzace je o tom, že já chci zpět své peníze a prodejce slušnou formou věc natahuje a natahuje. Moje poslední reakce byla, že už mi došla trpělivost. Třeba bude stačit, když si na levneji.cz všimnou, že mi opravdu trpělivost došla. A jak jsem si všimla nejsem sama.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.