Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#64817Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2023, před rokem

Lenka Písecká

Znění stížnosti

V srpnu 21 jsem absolvovala hororovou cestu do Chorvatska. Příjezd busu byl o 7 h. zpožděn, strávila jsem je ve větrné a chladné noci na volném prostranství nádraží Florenc bez informací, vody a WC ( budova se před půlnocí zamyká ). Zpoždění měl pak i nabídnutý jiný spoj, se kterým jsem se ovšem dostala jen do Záhřebu namísto do předplaceného Rovinj. Jednání FlixBusu při následné reklamaci bylo naprosto arogantní - má žádost o náhradu škody byla nejprve všelijak odsouvána, aby dosáhli překročení jimi určené 3měsíční lhůty pro vyřízení, nakonec zamítnuta, protože jízdenka byla použita. Podala jsem Předžalobní výzvu, spor jsem pak ale nedotáhla do konce pro vážné zdravotní potíže jak u mne, tak i v rodině. Nyní tedy chci už jen před FlixBusem varovat.


Produkt

Moji negativní recenzi FB samozřejmě neotisknul, teď jsem se na jejich stránky dívala: recenze prostě zrušili, píší jen o dotazníkové akci z 97% spokojenými zákazníky. Pod reakcemi na mé stížnosti byla podepsaná " Patrycja z FB", " Vesna z FB ", myslím, že už to má výpovědní hodnotu.něcoě


Požadované řešení

Původně jsem předpokládala, že mi dopravce sám, bez vybídnutí vrátí jízdné. Po jejich arogantní reakci jsem pak žádala i o navýšení kvůli potížím vzniklým zpožděním a nutností dostat se do cíle. Nyní chci už jen před FB varovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 10:17, před rokem

Dle podmínek společnosti FlixBus CZ s.r.o. (https://www.flixbus.cz/prava-cestujicich) při jízdě spojem linkové dopravy, která trvá déle než tři hodiny, mají cestující při zrušení nebo zpoždění odjezdu z terminálu o více než 90 minut nárok na poskytnutí přiměřené pomoci. Ta zahrnuje občerstvení, stravu jakož i v případě potřeby i ubytování. (Dopravce může omezit celkové náklady na ubytování každého jednoho cestujícího na 80 EUR za noc na maximálně dvě noci. Není povinen uhradit výdaje na ubytování, pokud bylo zrušení nebo zpoždění způsobeno nepříznivým počasím nebo vážnou přírodní katastrofou.)

V případě zpoždění spoje linkové dopravy o více než 120 minut, mají cestující dálkového linkového spoje právo se rozhodnout mezi pokračováním nebo přesměrováním do cílového místa určení bez příplatku v co nejbližší době a za stejných podmínek, nebo náhradou jízdného v plné výši a případným bezplatným návratem do původního místa odjezdu v souladu s přepravní smlouvou a to v co nejbližší době. Tuto možnost rozhodnutí mají cestující i v případě, že bude spoj linkové dopravy zrušen nebo se odjezd z autobusové zastávky zpozdí o více než 120 minut. Pokud dopravce nenabídne cestujícím v uvedené situaci možnost zvolit mezi náhradou jízdného nebo pokračováním v cestě po změněné trase, mají nárok na náhradu škody ve výši 50% ceny jízdného.

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka jízdenku využila, není již možné po společnosti požadovat náhradu za jízdné. Ovšem spotřebitelka by mohla uplatnit nárok z titulu újmy, kterou utrpěla zrušením nebo zpožděním spoje linkové dopravy. Nárok lze uplatnit prostřednictvím kontaktního formuláře společnosti na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?_sp=804c2f7c-76a2-4b87-abbd-492920a92ca8.1676884331433&atb_pdid=1494c4e7-8999-4b0a-822a-192154dd11cd&language=cs&_ga=2.238755138.339723223.1676882792-1801603660.1676882792 ve lhůtě tří měsíců po uskutečněném nebo plánovaném provedení linkové dopravy. Dopravce musí cestujícímu do jednoho měsíce od obdržení stížnosti sdělit, zda jeho stížnosti bylo vyhověno, byla zamítnuta nebo se nadále vyřizuje. Odpověď s konečnou platností musí dopravce předat do tří měsíců od obdržení stížnosti.

K recenzím:
Na problematiku recenzí již reagují i zákonodárci - novela zákona o ochraně spotřebitele obsahuje ustanovení, které ukládá prodejcům povinnost informovat spotřebitele o jeho recenzích (jakým způsobem jsou recenze ověřené; zda hodnocení pochází od spotřebitele, který výrobek/službu od společnosti opravdu zakoupil atd.). Novela je účinná od 6. 1. 2023.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 17:12, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2023 13:54, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.