Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
reklamačnímu oddělení společnosti Internet Mall a.s. jsem dne 31.12.2014 předal k reklamaci mobilní telefon. Bohužel prodávající nestihl vyřídit reklamaci a informovat mne, o vyřízení reklamace, v zákonné lhůtě 30 dní. Z tohoto důvodu jsem dne 2.2.2015 odstoupil od kupní smlouvy.
Do dnešního dne (13.4.2015) jsem neobdržel peníze zpět. Prodejce to zdůvodňuje nutností obdržet zpět reklamované zboží, které omylem poslal, po pozdním vyřízení reklamace, na jinou adresu (bývalého majitele MT), kde jej někdo (bývalý majitel již na této adrese nebydlí) převzal.
Opravdu musím čekat na navrácení zboží prodejci, když toto prodejce způsobil vlastní chybou? Prodejce komunikuje velmi sporadicky, odpověď mu zabere i týden, toto jednání mi připadá účelové, ve snaze co nejvíce mne poškodit.
Prodlením mi vznikají další náklady, např. pronájem jiného telefonu, který jsem si, do vrácení kupní ceny, pouze pronajal. Bohužel úroky z prodlení nepokryjí ztrátu s tím spojenou a nový MT si, do vyřešení případu a vrácení kupní ceny, nekoupím.
Mám nárok na úhradu takto vzniklých nákladů?
S pozdravem
Miroslav Pecina
MT Blackberry Z30 Astro
Zrychlení komunikace a neprodlené vrácení kupní ceny a nutných nákladů, které mi vznikly Vaší chybou.
|
Tweet |
V případě marného uplynutí zákonné 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením se smlouva ruší od počátku, strany si tedy vrátí poskytnutá plnění. Zákon v tomto případě nestanovuje lhůtu, v níž má být zaplacená částka prodávajícím vrácena. Pokud tedy není lhůta ujednána, platí obecně, že spotřebitel může požadovat plnění ihned a prodávající je povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Je tedy třeba, aby spotřebitel prodávajícího vyzval k vrácení peněz a určit k tomu lhůtu. Až v případě jejího marného uplynutí by se prodávající ocitl v prodlení a bylo by možné po něm požadovat úroky z prodlení a náhradu škody. Podle § 1971 občanského zákoníku má věřitel právo na náhradu škody vzniklé nesplněním peněžitého dluhu jen tehdy, není-li kryta úroky z prodlení.
Pokud by po odstoupení od smlouvy zaslal prodávající vlastním rozhodnutím věc zpět, resp. na jinou adresu, šlo by to k jeho tíži a nemohl by z tohoto důvodu spotřebiteli odepřít jeho nárok.
Vážený pane Pecino,
dle našich informací byla kupní smlouva z naší strany uzavřena s jiným zákazníkem, kterému byla vyřízená reklamace zaslána na adresu, kterou nám sdělil při uzavření objednávky.
Kupující však dosud odstoupení od kupní smlouvy neuplatnil a zboží z vyřízené reklamace jsme od něj prozatím také neobdrželi. Momentálně s ním o jeho vrácení jednáme, poté bude samozřejmě odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nedodržení lhůty pro vyřízení akceptováno.
Kolegové z reklamačního oddělení, se kterými jste situaci řešil, Vaši reklamaci stále vyřizují a věřte, prosím, že bude vyřešena neprodleně ihned, jakmile to bude možné.
Děkuji.
Ivana
overeno@mall.cz
Dobrý den,
s původním majitelem máme sepsánu smlouvu o postoupení práv z vadného plnění, dle § 1879 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Od počátku a v průběhu celé reklamace jednáte výhradně se mnou, nikoliv s původním majitelem. Proto mi není jasné, proč by původní majitel měl odstupovat od kupní smlouvy.
K Vašemu vyjádření, ve kterém uvádíte, že jste zaslali reklamované zboží, po uplynutí zákonné lhůty na adresu, kterou původní majitel uvedl při objednávce, uvedu, že na této adrese se již daná osoba nezdržuje a telefon převzal úplně někdo jiný.
Znovu Vás vyzývám k uhrazení kupní ceny a vzniklých nákladů a to neprodleně, nejpozději však do 5 pracovních dní (tedy do 27. 04. 2015). Na základě Vaše rozhodnutí o odeslání reklamovaného zboží na jinou adresu, mi nelze upřít nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny vč. vzniklých nákladů.
S pozdravem
Miroslav Pecina
Pokud došlo k postoupení práv z vadného plnění, jedná se o změnu v osobě věřitele. Nový věřitel tím vstoupil do práv původního kupujícího vůči společnosti. Podmínkou účinnosti postoupení vůči společnosti je buď její vyrozumění o postoupení původním kupujícím, nebo prokázání této skutečnosti (doložením smlouvy) novým nabyvatelem zboží. Do této doby může společnosti splnit původnímu kupujícímu.
Vážený pane Pecino,
veškerou komunikaci jsem znovu ověřila a bohužel se mi nepodařilo danou smlouvu dohledat, předpokládám proto, že nám nebyla předložena.
Z toho důvodu byla vyřízená reklamace zaslána na adresu zákazníka, se kterým měl náš obchod uzavřenou kupní smlouvu.
Zákazník byl již požádán, aby nám zboží vrátil, jakmile se tak stane, budeme moci odeslat uhrazenou částku. Do té doby bohužel další kroky nelze podniknout, jelikož je reklamace z naší strany uzavřena.
Mohu Vám doporučit kontaktovat původního majitele a požádat ho o urychlení celé věci.
Děkuji za pochopení.
Ivana
Mall.cz
Dobrý den,
smlouvu o postoupení práv jsem Vám zasílal v balíčku spolu s reklamovaným telefonem a reklamačním protokolem dne 29.12.2014. Zkuste prosím ověřit, zda-li tuto smlouvu nemáte někde založenou.
Co se týče Vašeho doporučení abych kontaktoval původního majitele. Majitele jsem kontaktoval a bylo mi sděleno, že jste ho vyzvali, aby Vám telefon donesl na Vaši pobočku. Bývalý majitel není ochoten toto provést (požaduje vyzvednutí přepravní službou), s čímž plně souhlasím.
Inicioval jsem tedy převzetí a odevzdání telefonu, za pomoci třetí osoby, na Vaší pobočce v Olomouci. Informujte, prosím, své kolegy na této pobočce, aby věděli o co se jedná, protože třetí osoba může vykonat pouze jeden pokus o předání mobilního telefonu a neinformovanost kolegů by mohla způsobit značné komplikace. Zároveň, prosím, instruujte své kolegy, aby vystavili protokol převzetí, nebo potvrdili převzetí třetí osobě do jejího předávacího protokolu.
S pozdravem
Miroslav Pecina
Vážený pane Pecino,
děkuji za informaci, Vaši zprávu jsem kolegům předala, budou čekat na vrácení výrobku.
Přeji hezký den.
Ivana
Mall.cz
Dobrý den,
mobilní telefon byl v pátek 24. 05. 2015 předán třetí osobou na Vaší pobočce v Olomouci.
Očekávám vrácení kupní ceny a proplacení vzniklých nákladů do konce týdne (tj. do 30.04.2015). Číslo mého účtu máte v mailové komunikace zmíněno několikrát.
S pozdravem
Miroslav Pecina
Vzhledem k výše uvedenému, prosíme spotřebitele o poskytnutí informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti se k případu vyjádřit, stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.