Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#64825Zvýšení ceny za dodávku elektřiny - lhůty

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2023, před rokem

Andrea Matoušková

Znění stížnosti

Dobrý den,

můj otec získal díky dTest svým závazkům a byla mu na základě dodatku prodloužena doba plnění do 31. 3. 2023. V dodatku je uveden bod 4., který zní:
"V případě, že žádné ze smluvních stran neoznámí druhé smluvní straně nejpozději 90 dnů před uplynutím sjednané doby, že na ukončení smlouvy trvá, prodlouží se Smlouva o 12 měsíců, a to i opětovně."

Můj otec dostal novou cenovou nabídku 2.2.2023 (je 5x vyšší než stávající), tzn. 60 dní před uplynutím sjednané doby.

Podle zákona č. 458/2000 Sb. se uvádí, že zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu je držitel licence povinen oznámit spotřebiteli nejpozději 30. den před její účinnosti.

Náš dotaz zní, máme právo trvat na ustanovení v dodatku ke smlouvě (viz bod 4 výše), nebo je dodatku nadřazen zákon?

Prosím o radu, jak v této situaci postupovat.

Děkuji moc a zdravím

Andrea a Heinz Matouškovi


Produkt

viz výše


Požadované řešení

Dodržet bod 4. v dodatku - společnost yello se neozvala 90 před uplynutím účinnosti dodatku, tudíž nesplnili svůj závazek a plnění by mělo pokračovat další rok.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 10:59, před rokem

Pokud dodavatel cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

V tomto případě cena fixovaná končí k datu 31. 3. 2023. Jestliže spotřebitel byl včas a řádně ze strany společnosti o změně ceny informován, domníváme se, že společnost následně může cenu zvýšit. Spotřebitel tak dle § 11a odst. 2 Energetického zákona může smlouvu vypovědět bez postihu nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti způsobem uvedeným ve smlouvě.

Spotřebitel tedy může smlouvu vypovědět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.3.2023 08:51, před rokem

Dobrý den,

děkujeme paní Matouškové i dTestu za dotaz ke konkrétní smlouvě. Zákazníka jsme na základě jeho komentáře telefonicky kontaktovali a vysvětlili mu rozdíl mezi oznámením o změně ceny a nabídkou ceny. Zároveň jsme zákazníkovi sdělili, že doba pro vypovězení smlouvy je nyní 20 dní. Těší nás, že jsme mohli celou situaci objasnit a věříme, že je komentář v tuto chvíli kladně vyřešen. Samozřejmě jsme plně k dispozici v případě jakýchkoliv dalších otázek.

S pozdravem,

tým Yello

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.3.2023 20:13, před rokem


Andrea Matoušková

Dobrý den,
se společností Yello otec ohledně nabídky hovořil. K žádnému dalšímu kroku nedošlo.
Obracím se na dTest ještě jednou, a to s prosbou o posouzení bodu č. 4 v dodatku se smlouvě, který je platný do 31. 3. 2023, který zní:
"V případě, že žádné ze smluvních stran neoznámí druhé smluvní straně nejpozději 90 dnů před uplynutím sjednané doby, že na ukončení smlouvy trvá, prodlouží se Smlouva o 12 měsíců, a to i opětovně."

Dodatek přikládáme v příloze.

Náš dotaz zní, máme právo trvat na ustanovení v dodatku ke smlouvě (viz bod 4 výše), podle kterého se Smlouva prodlužuje o 12 měsíců? Tzn. platí uvedené ceny i nadále?

Děkujeme předem za posouzení a zdravíme

Andrea a Heinz Matouškovi

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2023 09:26, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

Bod 4 se vztahuje na prodloužení smlouvy, avšak neznamená to, že není možné změnit cenu. Ze znění dodatku se nedomníváme, že by se jednalo o fixaci ceny, kterou by následně bylo možné prodlužovat. Pro zvýšení ceny je však nutné splnit několik podmínek (viz naše původní vyjádření). Pokud tyto podmínky byly splněny, má dodavatel právo na navýšení cen.

Jedná se však o náš nezávazný právní názor - závazné stanovisko k tomuto problému by mohl vydat Energetický regulační úřad (viz výše).

V případě, že by spotřebitel se změnou ceny nesouhlasil, může vypovědět smlouvy bez sankce.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 12:32, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.4.2023 16:49, před rokem


Andrea Matoušková

Hodnocení: