Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
V akčním letáku platném od 13. 2. do 19. 2. Lidl nabízí plátkový sýr Gouda (Laktos) za cenu 13,90 Kč. V prodejně OC Stromovka jej vůbec nemají. Konzultoval jsem nedostupnost zboží v akčním letáku s vedoucím prodejny p. M. Oczko, který mi sdělil, že zboží vůbec nedostali, a že se to u některého akčního zboží běžně stává. Na mou námitku, že toto jednání by mohlo naplňovat znaky klamavé reklamy, že obchodník má povinnost zboží nabídnout mi v kontextu odpověděl, že to není jeho problém. Naplňuje tento případ definici klamavé reklamy a je vhodné obrátit se na ČOI? Děkuji
Neinzerovat nedostupné akční zboží.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Dobrý den, mrzí nás, že jste si neměl možnost sýr Goudu zakoupit. Akce je vždy platná do konce uvedeného termínu či vyprodání zásob. Byli bychom rádi, aby naše nabídka pokryla poptávku všech našich zákazníků. Poptávka a kupní síla se v jednotlivých regionech republiky liší a tím i zájem o tyto výrobky. Akční nabídky jsou plánovány s velkým časovým předstihem, proto je velmi složité odhadnout přídělové množství do jednotlivých prodejen. Uděláme maximum pro to, abyste při dalším plánovaném akčním nákupu v naší prodejně nalezl všechny výrobky, o které budete mít zájem. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl Česká republika, v.o.s.
Dobrý den, z Vašeho vyjádření vyplývá, že je běžnou praxí Lidlu nedodání akčního zboží do některých provozoven či dokonce celých regionů (podle kupní síly a předpokládaného zájmu). Příkladem prodejny, kam akční zboží vůbec nebylo dodané, je Lidl v OC Stromovka. Telefonicky jsem zkusil další dvě prodejny Lidl v Praze, i tam mi byla potvrzena nedostupnost zboží. Požádal bych o vyjádření Lidl, do kolika prodejen v Praze toto akční zboží vůbec nebylo dodáno (nebo naopak, do kterých bylo dodáno). Děkuji
Dobrý den, z naší odpovědi určitě nevyplývá, že zboží standardně nedodáváme. Jak jsme Vás v předchozí zprávě informovali, snažíme se, aby naše nabídka pokryla poptávku všech našich zákazníků. Je velmi těžké odhadnout přídělové množství do jednotlivých prodejen. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl Česká republika, v.o.s.
Dobrý den, zaštitujete se "snahou" o pokrytí nabídky, což je pouze prázdná floskule, jestliže nejste ochotni tuto snahu kvantifikovat. Opakovaně tedy žádám vyjádření Lidl, do kolika prodejen v Praze toto akční zboží vůbec nebylo dodáno (nebo naopak, do kterých bylo dodáno). Děkuji
Zákazník odpověď obdržel. Více se vyjadřovat nebudeme. Pěkný den.
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože se společnost k otázce vyjádřila a další otázky jsou spíše interními záležitostmi (výjimkou by byla situace, kdy by došlo k vábivé reklamě), uzavíráme stížnost.
Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé praktiky, může se obrátit na živnostenský úřad nebo Českou obchodní inspekci.