Společnost


KLENOTY AURUM,s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#6483Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2015, před 10 lety

Iveta Pospíšilová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 18.11.2014 jsem zakoupila v Klenotech Aurum v Olympii Brno stříbrný náramek v ceně 2490,- dne 1.3.2015 jsem tento náramek byla reklamovat z důvodu, že mi z něj jedna část upadla. Při reklamaci jsem žádala o opravu zboží. 18.3.2015 jsem si byla vyřízenou reklamaci vyzvednout, kde mi bylo sděleno, že reklamace byla zamítnuta. V přiloženém vyjádření bylo napsáno "reklamaci nelze uznat jako oprávněnou, pokud vada reklamovaného výrobku byla způsobena zákazníkem" V odborném posouzení bylo zjištěno nevhodné zacházení a mechanická síla, tím došlo k deformaci a poničení výrobku. Šperk nelze opravit.
Náramek jsem nosila minimálně a při podání reklamace nebyl nijak viditelně poškozen-není ani v popisu při přijímání reklamace, že by byl nějak více opotřebovaný. Po vyzvednutí je náramek celý "pomačkaný" a předpoklad dalšího odpadnutí jeho částí by se při jeho nošení dal očekávat ihned.
Chtěla bych si proto nechat vypracovat znalecký posudek, ale nedaří se mi sehnat znalce v tomto oboru. Prosím Vás tedy o radu, jak se při této reklamaci bránit.

Děkuji za Váš čas Pospíšilová


Požadované řešení

Rada při řešení neuznané reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2015 11:10, před 10 lety

V tomto případě je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém poškození, ale ideálně prokázání opaku odborný, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud bude spotřebitel přesvědčený, že prodávajícímu se nepodařilo výše uvedenou domněnku vyvrátit, je možné se práva domáhat soudní cestou. Vzhledem k tomu, že zatím není dostupná judikatura vztahující se k této věci, není nám známo, jaké důkazy budou soudy považovat za způsobilé domněnku vyvrátit. Je tedy také možné vyhledat soudního znalce a reklamovanou vadu s ním zkonzultovat. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Nebude-li prodávající respektovat závěry znaleckého posudku, důkazní postavení bude v případném soudním řízení posíleno.

Pokud by v průběhu řešení reklamace došlo k poškození výrobku, má spotřebitelka v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku právo na náhradu škody, která na věci vznikla. Podmínkou je, že spotřebitelka je schopná prokázat, že k poškození došlo v průběhu reklamačního řízení (např. potvrzením o přijetí reklamace a včasným namítnutím poškození).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 17:53, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.