Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
společnost CZC.cz opakovaně nerespektuje požadavek na vrácení peněz uvedený v reklamačním protokolu, přesto že se prokazatelně jedná např. o pátou reklamaci. Již u čtvrté reklamace se na reklamační protokol napsal požadavek, aby v případě uznání reklamace byly vráceny peníze. Společnost CZC.cz však tuto skutečnost ignoruje a opravený počítač zašle na adresu uvedenou v reklamačním protokolu. Balík poté řidič často nechá buď u souseda, nebo ho převezme nezletilé (neinformované) dítě. Při páté reklamaci byl postup naprosto totožný. Reklamace byla uznána, ale místo vrácení peněz došlo k odeslání opraveného počítače na adresu uvedenou v rekl. protokolu. Řidič poté zkouší balík doručit tak dlouho, až se mu to podaří (z čehož nelze vinit CZC.cz, ale podle našeho názoru CZC.cz této skutečnosti využívá, aby nemusela hradit své povinnosti).
Dochází navíc ještě ke kuriózní situaci, kdy zákazník neví, jestli se PC z opravy nevrací z důvodu neuznání reklamace - pak by bylo poslání PC zpět zákazníkovi samozřejmě na místě. Bohužel když jsme se pokoušeli zjistit stav reklamace na zákaznické lince, operátoři nám nebyli schopni sdělit, jestli je reklamace uznaná, nebo ne. To, že byla reklamace uznaná a PC je opravený se tak zákazník dozví až po přijmutí a rozbalení zásilky, kdy je ale už nemožné dožadovat se vrácení peněz.
Díky
Petr Pospíšil
RE15017435 kód PC 146820 PC CZC Bavím se H210 Vishera FX-6300/8GB/1TB/ATI R7-250/DVD/Win8
- Respektovat požadavek zákazníka na způsob vyřízení reklamace.
- Proškolit personál vyřizující reklamace, aby správně vyplňovali svá vyjádření k reklamacím. Při jednom telefonátu mi reklamační technik vysvětloval, že se jedna z oprav nepovažuje za uznanou. Konzultoval jsem problém s právníkem a pokud na rekl. protokolu není výslovně uvedeno, že se závada neprojevila, je jakýkoliv servisní úkon považován za úkon, který uvedl předmět do požadovaného stavu, čili i úkony jako reinstalace OS, nebo vyčištění PC musí být považováno za uznání závady a za její odstranění.
|
Tweet |
Zákonné právo na dodání nové věci nebo odstoupení od smlouvy vzniká spotřebiteli, pokud nemůže věc užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě (tedy alespoň tří stejných nebo čtyř různých) nebo současný větší počet vad (alespoň tří), ohledně nichž je reklamace prodávajícím uznána. Jestliže je toto splněno a spotřebitel uplatní požadavek odstoupení od smlouvy při uplatnění reklamace (je uveden v reklamačním protokolu), má prodávající tuto skutečnost respektovat a nemohl by z vlastního rozhodnutí reklamaci vyřídit jiným způsobem. Jestliže by tak učinil, bylo by možné namítat, že reklamace nebyla vyřízena řádně, a trvat na řádném vyřízení. Pokud by podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vad splněny nebyly, měl by v případě vady, která je nepodstatným porušením smlouvy, spotřebitel právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě podstatného porušení smlouvy by zároveň bylo možné od smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.