Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#64842Neuznaná reklamace monitoru Misura 3M1303D 13,3'' FHD

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2023, před rokem

Tomáš Veselý

Znění stížnosti

Dobrý den,

7.12.2022 jsem zakoupil monitor Musira 3M1303D 13,3" FHD přes Mall.cz - jako dárek ženě na Vánoce. Monitor se nasazuje na notebook a seshora drží takovými kovovými úchyty a z boku plastovými páčkami (nožičkami). Monitor byl nasazený na notebooku jenom pár hodin - dohromady se použil 2x - když se jedna z bočních páček ulomila. Přísahám, že sama od sebe. Z ničeho nic se to prostě zlomilo.

Konstrukce sama o sobě vypadá velice lacině a křehce, proto jsme s tím zacházeli extra opatrně a i přesto se tohle stalo.

Monitor jsem byl 4. ledna 2023 reklamovat a vůbec jsem nečekal, že se během měsíce dozvím, že si za to v podstatě můžeme sami špatnou manipulací, cituji: "jedná se o mechanické poškození - buď se panely nasazovaly nad tlustý monitor, nebo se již nasazený nevhodně manipuloval, nožičky jsou sami o sobě dost pevné. Možná placená oprava 500 vč DPH."

Hledal jsem si tedy, co s tím můžu dělat a reklamaci jsem šel vyřídit po druhé. Tentokrát s tím, že jsem po zaměstnanci, který reklamaci vyřizoval, žádal, jestli by mohl do protokolu napsat, že ty nožičky v žádném případě pevně nepůsobí. On mi to dosvědčil a do protokolu to zapsal. Dále tam uvedl, že jsem přímo volal na technickou podporu Misura, kde mi bylo řečeno, že monitor je určený i přímo pro můj notebook (mají totiž víc velikostí). Tudíž to, že bych monitor nasazoval na velký notebook není možné - navíc to na něm nějakou dobu drželo. Já si koupil ten největší a myslím si, že to je ten kámen úrazu. Nožičky prostě takhle velký a těžký monitor neudrží.

Dále jsem napsal email na reklamační oddělení Mall.cz s tím, že jsem našel asi 7 recenzí s tím, že je konstrukce opravdu nekvalitní. V jedné recenzi člověk dokonce psal, že se mu stalo to stejné, co mě a taky mu reklamaci neuznali (fotky recenzí jsem jim poslal).

Dnes mi však i přes tohle všechno monitor přišel zpět se stejnou zprávou. Technik uvedl úplně to stejné.

(Mimochodem, zboží jsem zakoupil a reklamoval přes Mall.cz, ale bylo dodáno společností czc.cz - nevím přesně, jak to mezi sebou mají)

Můžete mi, prosím, pomoci? Děkuji.

Přeji pěkný den,
Tomáš Veselý


Produkt

LED monitor Misura 3M1303D 13,3'' FHD


Požadované řešení

Rád bych vrácení peněz a to z toho důvodu, že se bojím, že pokud dostanu jiný nebo opravený monitor, stane se úplně to stejné a budu muset celým tímto procesem projít znovu. Přeci jen, konstrukce je opravdu laciná a myslím, že dřív nebo později by se to ulomilo znovu. Místo toho bych si chtěl koupit jiný - kvalitnější monitor.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 12:42, před rokem

Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.2.2023 16:27, před rokem

Dobrý den, pane Veselý, mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojen. Autorizovaný servis 2x reklamaci zamítl jako nezáruční z důvodu mechanického poškození či nevhodné manipulace. Informaci jste od nás v obou případech dostal. Vyjádření servisu bereme jako platné. Pokud se zamítnutím reklamace nesouhlasíte, můžete se obrátit na znalce v oboru a se znaleckým posudkem se na nás můžete znovu obrátit. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.2.2023 17:09, před rokem


Tomáš Veselý

Dobrý den,

mě zas docela mrzí, že každou reklamaci řešíte úplně tím stejným způsobem jen proto, že prostě můžete. Vůbec se nezaobýváte tím, že jsem se snažil vám ukázat to, že jsou všude recenze o tom, jak je produkt nekvalitní nebo to, že mi váš technik sdělil, že je to možná tím, že jsem monitor nasazoval na velký notebook, což mám potvrzené přímo od výrobce, že to není pravda (tím pádem doopravdy neví, čím to je). Nebo tím, že mi váš pracovník na reklamačním oddělení potvrdil a zapsal do reklamačního protokolu, že páčky v žádném případě nepůsobí pevným dojmem. Neobtěžujete se ani na jednu z těchto věcí odepsat.

Jde tedy vidět, že vám je úplně jedno, co a jak se to stalo, prostě to je "mechanické poškození či nevhodná manipulace" a tím to pro vás hasne. Spoléháte na to, že většině lidem se prostě do znaleckého posudku nebude chtít a mávnou nad tím rukou. A to mi nepřijde zrovna jako nejlepší jednání se zákazníky od tak velké firmy, jako je Mall. Důvod, proč vám to tady píšu, ani sám nevim, jelikož vím, že vám je to úplně jedno. Každopádně je to tak, jak to je, posudek si udělat nechám a znovu se na vás obrátím.

Tomáš Veselý

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.2.2023 13:14, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

Protože společnost své stanovisko označila za konečné a naše služba funguje na dobrovolnosti stran, může se spotřebitel obrátit např. na soudního znalce (viz původní vyjádření), či na Českou obchodní inspekci (ta pravděpodobně bude také znalecký posudek vyžadovat).

Jestliže se spotřebitel nerozhodne stížnost řešit jiným způsobem, budeme nuceni stížnost uzavřít. Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl o dalším vývoji informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2023 22:02, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2023 23:08, před rokem


Tomáš Veselý

V pátek jsem obdržel znalecký posudek. V pondělí balík zasílám zpět spolu s tím posudkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.4.2023 11:38, před rokem

Dobrý den, děkujeme za informaci, jakmile zásilku obdržíme, budeme Vás informovat automaitcky na e-mail uvedený v objednávce. Přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 10:29, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.6.2023 18:48, před rokem


Tomáš Veselý

Hodnocení:

Komentář: Reklamace byla nakonec uznaná. Nicméně co všechno musí udělat člověk pro to, aby se tak stalo, je neuvěřitelné. Oni o tom moc dobře ví a tak toho zneužívají. Nemají absolutně nejmenší zájem na tom, aby vyšli zákazníkovi vstříc a všechny reklamace řeší stejně. Nehledě na to, zda je to úplná blbost nebo je jasně vidět, že je chyba na straně výrobce. Je jasné, že za to nemůžou zaměstnanci, ale že to tak mají nařízené. :) Tak jen kdyby náhodou někdo řešil podobný problém, nenechte se odradit a znalecký posudek si udělejte.