Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
v minulosti jsem zaplatil složenky v domnění, že někde něco dlužím, nebo že je to dluh někoho z rodiny. Bylo to asi 300 korun měsíčně.
Začal jsem se tedy domáhat toho, o co se jedná a zjistil, že nikdo z rodiny si nic neobjednal. Volal jsem tedy na infolinku kde mi bylo sděleno, že se jednalo o nějakou akci doplňků s KÁVOVAREM, dále se se mnou nikdo nechtěl bavit, paní na infolince na dotaz k přepojení na relevantní osobu, která by toho mohla sdělit víc, odmítla a byl jsem odkázán na zaslání emailu k vyřešení mého požadavku. Email jsem zaslal, žádal jsem o plné znění smlouvy, kdy a jak byla podepsána, kolik bylo zaplaceno, kolik zbývá doplatit a především KDY A JAKÉHO PODACÍHO ČÍSLA byl balíček s údajným kávovarem zaslán - protože jsem žádný balíček od firmy Naturamed NEDOSTAL!
10 dní se nikdo neráčil ozvat, nyní přišel další dopis se složenkou, na které tentokrát požadují 2093,- kdy v textu složenky je napsáno Splátka č. 6-12 (***) což považuji za vrchol!. Mé iniciály jsou P.R. z Bíliny
Produkt, jaký svět neviděl. Podvod
Žádám o okamžitou odpověď na zaslaný email, vrácení již poslaných peněz, zrušení fiktivních dluhů a kompletní smazání z databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal a které mu také bylo dodáno. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a byl by doručen balíček, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Pokud by však spotřebitel smlouvu o pravidelném zasílání zboží uzavřel, je třeba pro její zrušení odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Jinými slovy, spotřebitel zboží odebrané před výpovědí smlouvy zaplatí a ponechá si jej. Po výpovědi smlouvy již není povinen jakékoliv zboží odebrat a platit.
Spotřebiteli doporučujeme taktéž kontaktovat společnost s žádostí o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou. Společnost na svých webových stránkách uvádí za korespondenční adresu: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, popř. e-mail info@naturamed.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Celou záležitost jsme prověřili a bylo zjištěno, že jste u naší společností objednal roční balení produktu FlexiMed spolu s dárkem ve formě kávovaru. Tato objednávka byla učiněna tzv. zálohovou platbou, kterou jste nám zaslal 9.9.2022. Vámi, jako našemu registrovanému zákazníkovi byla zaslána nabídka, kdy úhradou přiložené složenky jste závazně objednal produkt FlexiMed a faktura pak byla součástí obdrženého balení. Jak už jsme Vás informovali v emailové zprávě, objednané plnění bylo z naší strany zasláno zcela legitimně a v nahrávaném monitorovaném hovoru bylo dohodnuto o zaslání zbývající částky k úhradě najednou. Vzhledem k Vašemu vyjádření, že jste zásilku neobdržel, tuto informaci jste nám dříve nepodal (zásilka měla být dodána v září 2022), Vás mohu ujistit, že bude podána reklamace na doručení u České pošty. Do té doby pozastavujeme všechny platby, na zaslanou složenku tedy prosím neberte zřetel. Více informací Vám zašleme na Váš email. V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat přímo na můj email marta@naturamed.cz. Na závěr mi dovolte Vás ujistit, že zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Pokud se nemýlím, není možné předat osobní údaje k "výmazu" dokud existuje nějaká pohledávka, případně je-li v řešení nějaká reklamace.
Stále tedy čekám na vyřešení vaší reklamace od české pošty, do dnešního dne nebyl zaslán seznam podacích čísel balíčků odeslaných na uvedenou adresu, ani první balíček s údajným kávovarem. Z emailu jsem se dozvěděl akorát následující:
„Úhradou přiložené složenky si objednáte roční balení doplňku stravy FlexiMed. Vaše zásilka bude odeslána krátce po obdržení platby. Vaše zásilka bude obsahovat zásobu produktu FlexiMed na celý rok, Vaše dárky a složenku na 0 Kč, poštovné nehradíte. Po měsíci obdržíte první z 11 složenek na 299 Kč a poté další složenku na stejnou částku každý měsíc. Dohromady uhradíte celkem 12 plateb (stávající složenku + 11 měsíčních plateb) po 299 Kč, celková cena činí 3 588 Kč. Za rok Vám zašleme novou zásilku FlexiMedu, přičemž Vám garantujeme stále nízkou cenu a stejně výhodné měsíční platby pouze za 299 Kč. Za rok tak ušetříte až 3 600 Kč. Pokud budete potřebovat přiblížit, odložit nebo zrušit Vaši další zásilku, rádi Vám s tím pomůžeme! Obchodní podmínky a další informace naleznete na www.aktivniklouby.cz“
Má-li být tato stížnost uzavřena, požaduji vrácení peněz od počátku "uzavření smlouvy" a to na účet dříve uvedený
NEBO
Kompletní seznam podacích čísel balíčků včetně obsahu jednotlivých zásilek, pokud máte nahrané hovory, souhlasy, přeji si zaslat i ty. Vysloveně jsem vám sdělil, že tuto situaci budu na základě plné moci řešit já, a mně nikdo nevolal.
A důrazně vás žádám, aby váš marketing na důchodce - s prvním balíčkem "zdarma" a uzavíráním smluv přes telefon nebo zaplacení složenky PŘESTAL.
Dobrý den, na zaslanou zásilku byla podána reklamace na doručení u České pošty. O výsledku Vás budeme informovat. Podací číslo zásilky, pod kterým jsme objednanou zásilku odesílali je DR4183344779U.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.