Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
chtel bych se s Vami poradit.
Koupili jsme kuchyn na miru od XXXlutz, zaplatili jsme 185000 CZK.
22.8 byla nainstalována, ale byla tam reklamace kvuli tomu ze nektere zbozi nebylo dodáno a taky meli jsme krive obchodni desky a barva kuchyne taky nebyla spravna.
Napsali jsme reklamacni protokol a pak jsme dostali email, ze budeme mit priblizne vsechno kolem 15 rijna.
Pak jsme dostali telefonni hovor, ze XXXlutz chteji prodlouzit reklamaci az do 30.11 kvuli tomu, ze jih pracovnik dostal kovid. Ale vime, ze maji hodne procovniku, ktery mohli toho pracovnika nahradit.
Napsali jsme email, ze chceme velkou kompenzaci a to neni professionalni.
30.11. znovu meli jsme reklamacni protokol kvuli tomu ze nektery zbozi chybelo.
XXXlutz napsal, ze do konce 2 kalendarniho tydne v roce 2023 zbozi budou na sklade a budou nas kontaktovat. Zavolali nam 17 ledna a rekli 30.01.2023 prijdou.
30.01. nakonec vsechno jsme dostali a ted chceme 50% slevu, ale XXXlutz chce nam dat jenom 20 tis.
Myslite, ze mam pravo prosit zpatky alespon 40-50%?
Ve smlouve mame:
5. Dodací lhůta
Dodací lhůta začíná běžet dnem splnění následujících podmínek: uhrazení zálohy na kupní cenu kupujícím, zaměření a konečné potvrzení kupní smlouvy ze strany prodávajícího. Termín dodání uvedený v kupní smlouvě je termín orientační, který vychází z obvyklých termínů dodavatelů či výrobců zboží. Přesný termín dodání zakoupeného zboží bude upřesněn po potvrzení objednávky dodavatelem. Pokud i přes potvrzení dodavatele, prodávající nemůže z objektivních důvodů na straně dodavatele (např. zánik dodavatele, přerušení či ukončení výroby zboží, odstávka výroby, mimořádné okolnosti v podobě pandemie, a okolnosti vyšší moci), dodržet dohodnutou dodací lhůtu, oznámí tuto skutečnost kupujícímu a sdělí mu nový termín dodání. Kupující má v takovém případě právo, ve lhůtě 14 dnů požádat prodávajícího o přiměřenou slevu z kupní ceny nebo o dodání jiného obdobného zboží. Pokud prodávající nemůže splnit své závazky k dodání zboží ve stanovené lhůtě
z důvodu vyšší moci (za kterou jsou považovány i důvody na straně dodavatele, jako je ukončení výroby daného výrobku, ukončení činnosti dodavatele, změna termínu na straně dodavatele, pandemie apod.), prodlužuje se odpovídajícím způsobem dodací lhůta, aniž prodávající nese za takové prodloužení odpovědnost. V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží z jiných, než výše uvedených důvodů má kupující právo požadovat po prodávajícím zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,03 % z kupní ceny zboží za každý započatý den prodlení, avšak pouze tehdy, nebyla-li již poskytnutá sleva podle věty čtvrté tohoto bodu.
Dekuji,
Alexandr Tsoy
Cislo smlouvu - ATG0G7, XXXlutz Letnany,
Pozadujeme slevu 40-50%
|
Tweet |
Prodávající má v tomto případě povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se ve smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Vzhledem k tomu, že kuchyň již byla dodána a reklamace tím byla vyřešena, má již spotřebitel ze zákona nárok pouze na přiměřenou slevu. Jestliže však ve smlouvě byla sjednána smluvní pokuta a byly naplněny její podmínky, může spotřebitel požadovat kompenzaci ve výši sjednané pokuty.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.