Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.03.2015 jsme objednali zboží NutriBullet mixér z eshopu vyprodejcen.cz za cenu 1 871 Kč.
Objednávku jsme následující den zaplatili na účet, který byl veden v uvedeném informačním emailu o objednávce. Do dnešního dne prodejce nereaguje na naše emaily s dotazy o doručení uhrazeného zboží. Prodejce má již i telefon mimo provoz. Uvedený email na webových stránkách je Vyprodejcen@seznam.cz, také nám přišel info email z info@vyprodejcen.cz, který ale již nefunguje.
V případě, že se nám ještě na náš poslední email neozvou, určitě podáme trestní oznámení.
Koupě Mixéru NutriBullet na www.vyprodejcen.cz, zaplacené zboží, nedodané
Určitě chceme vrátit peníze. Nechceme podporovat lidi, kteří takto podvodně podnikají. Jak jsme také zjistili, podvedených zákazníků je více. Přesto internetový obchod pořád ještě běží, pořád lidé platí, nikdo není schopen s tím něco udělat.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté kupujícím, má kupující právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že kupující má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí pak může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si vrátí poskytnutá plnění; spotřebitel má tedy nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může kupující požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí kupujícímu finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.