Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den. Dnes jsme jeli nakoupit do vaší pobočky 769 České Budějovice a mimo jiné jsme chtěli koupit 4 bedny (4 x 20 kusů) piva Radegast Rázná 10 0,5 l. Na paletě bylo všechno pivo prošlé s datem spotřeby do 13.2.2023 (kontrolovali jsme cca 8 beden - některé i vespod). Oznámili jsme to vaší zaměstnankyni a ta že to dojde oznámit vedoucí. Chvíli jsme čekali, ale nic se nedělo. Tak jsme si vzali 1 bednu (20 kusů) a při placení na pokladně jsme to oznámili paní pokladní (filiálka 00769 pokladna 4 č. dokladu 2872 pos 44 pokladní 29). Ta se jen podivila, ale nijak nereagovala.
Myslíme si, že taková firma jako jste vy, by měla jinak zareagovat, když je na prošlé zboží upozorněna. Bohužel se na této vaší pobočce nic nestalo.
Ing. Petr Tomášek
tel. ***
Prošlé zboží by mělo být ihned staženo z prodeje a nebo by tu měla být informace, že jde o zboží prošlé zárukou a k tomu by měla být i odpovídající cena.
|
Tweet |
Výrobky po datu minimální trvanlivosti si může spotřebitel v obchodě i koupit, ovšem za podmínky, že se prodávají odděleně a jsou náležitě označené. Totéž ale neplatí pro výrobky s prošlým datem spotřeby. Datum spotřeby říká, že po jeho překročení už se potravina prodávat nesmí, jelikož taková potravina se nepovažuje za bezpečnou.
Má-li spotřebitel pochybnosti o splnění jakostních požadavků prodávaných potravin, doporučujeme zvážit podání podnětu k provedení kontroly příslušnému dozorovému orgánu. V tomto případě bude podnět podán Statní zemědělské a potravinářské inspekci. Pro podání podnětu lze využít kontaktní formulář, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.szpi.gov.cz/podnety-ke-kontrole.aspx.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Penny Market s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://www.penny.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.