Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nevpustili nás skupinu na palubu Lufthansa..následný let do Mexika propadl..
Koupený nové letenky..propadlé noci za ubytování..
Je to rok.. peníze nikde..reklamované u všech zúčastněných..
Gotogate.. Lufthansa
Vrácení peněz za letenku zpět
|
Tweet |
Podle svých obchodních podmínek (dostupných z https://www.gotogate.com/terms-conditions#MEDIATION_FLIGHTS) je společnost pouze zprostředkovatelem letu. Co se týče nároků ohledně letu, je nutné obrátit se přímo na leteckou společnost.
Dle dostupných informací (https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/obecne-informace/) jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, mají cestující nárok na:
– náhradu pořizovací ceny letenky do sedmi dní spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu nebo přesměrování (náhradní let) na jejich cílové místo určení,
– poskytnutí péče (občerstvení, strava, ubytování v hotelu, přeprava mezi letištěm a hotelem, dva telefonní hovory zdarma nebo podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou),
– finanční kompenzaci ve výši:
250 EUR u letů o délce nejvýše 1500 km;
400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km;
600 EUR u všech ostatních letů.
Dle § 2913 občanského zákoníku poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Této povinnosti se může společnost zprostit, pokud jí ve splnění povinnosti ze smlouvy zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli. Spotřebitel tak může žádat i náhradu za propadlé ubytování.
Pokud spotřebitel uplatnil nárok na finanční kompenzaci a uplynula šestitýdenní lhůta pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6 za podmínky, že se událost (odepření nástupu na palubu) uskutečnila při odletu z letiště umístěného na území České republiky, anebo při odletu z letiště umístěného ve třetí zemi (tj. země mimo EU), byl-li let provozován dopravcem EU.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.