Společnost


Gotogate, Inc. (Gotogate)

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64863Nevpusteni na palubu Lufthansa

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2023, před rokem

alexandra kratka

Znění stížnosti

Nevpustili nás skupinu na palubu Lufthansa..následný let do Mexika propadl..
Koupený nové letenky..propadlé noci za ubytování..

Je to rok.. peníze nikde..reklamované u všech zúčastněných..

Gotogate.. Lufthansa


Požadované řešení

Vrácení peněz za letenku zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 15:06, před rokem

Podle svých obchodních podmínek (dostupných z https://www.gotogate.com/terms-conditions#MEDIATION_FLIGHTS) je společnost pouze zprostředkovatelem letu. Co se týče nároků ohledně letu, je nutné obrátit se přímo na leteckou společnost.

Dle dostupných informací (https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/obecne-informace/) jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, mají cestující nárok na:
– náhradu pořizovací ceny letenky do sedmi dní spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu nebo přesměrování (náhradní let) na jejich cílové místo určení,
– poskytnutí péče (občerstvení, strava, ubytování v hotelu, přeprava mezi letištěm a hotelem, dva telefonní hovory zdarma nebo podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou),
– finanční kompenzaci ve výši:
250 EUR u letů o délce nejvýše 1500 km;
400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km;
600 EUR u všech ostatních letů.

Dle § 2913 občanského zákoníku poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Této povinnosti se může společnost zprostit, pokud jí ve splnění povinnosti ze smlouvy zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli. Spotřebitel tak může žádat i náhradu za propadlé ubytování.

Pokud spotřebitel uplatnil nárok na finanční kompenzaci a uplynula šestitýdenní lhůta pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6 za podmínky, že se událost (odepření nástupu na palubu) uskutečnila při odletu z letiště umístěného na území České republiky, anebo při odletu z letiště umístěného ve třetí zemi (tj. země mimo EU), byl-li let provozován dopravcem EU.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 17:28, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2023 22:54, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.