Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.1.2021 jsem u společnosti Gatner Elektromarket.s.r.o. zakoupil sněhovou frézu Riwal. Na začátku další zimní sezóny, v prosinci 2022, jsem reklamoval světlomet této frézy, protože problikával a cca po 5 min. přestal svítit úplně. Prodávající mě ihned odkázal na servisní centrum v naší oblasti. Po konzultaci s reklamačním technikem daného servisu jsme byli seznámeni s jejich postupem vyřízení reklamace- zaslání samotného světlometu a po uznání reklamace, výměnu za nový. Jelikož se jejich podmínky nevztahují na jinde zakoupené zboží, doporučili nám obrátit se zpět na prodejce a řešit reklamaci přes něj.
Znovu jsme kontaktovali firmu Gatner, která ale požadovala zaslání celého stroje k posouzení reklamace s tím, že zajistí dopravu a my máme pouze připravit frézu na paletu. Vzhledem k tomu, že nejbližší možné sběrné místo je 2 km od domu a jedná se o nadměrný výrobek, váha cca 90 kg, snažili jsme se s firmou Gatner dohodnout, abychom mohli reklamaci řešit stejným způsobem jako výše uvedené servisní středisko- tedy zasláním pouze vadného světlometu, který je lehce demontovatelný. Firma Gatner odmítla a stále trvala na zaslání celého výrobku. Na popud toho, jsme navrhovali, aby firma tedy zajistila servisního technika, který závadu posoudí na místě. I toto řešení nebylo akceptováno a firma dál trvá na svém. Na svou obhajobu nám opakovaně přeposílá vyjádření svého distributora firmy Garland distributor, s.r.o., kde požadují zaslání celého výrobku, bez jakéhokoliv pochopení situace. Opakovaně jsme podotýkali, že vadný je pouze externí světlomet, který není součástí samotného stroje, je pouze připevněn a připojen. Samotná fréza, která zajišťuje hrabání sněhu, je v pořádku. K posouzení jsme zaslali i fotodokumentaci celého stroje i závady. I tak jsme se setkali s nepochopením od firmy Gatner i Garland, které nehodlají přistoupit na žádné námi navrhované individuální řešení.
V posledním emailu nám prodejce Gatner.s.r.o. sdělil, že "jiná varianta není" a až se rozhodneme, máme dát vědět a oni zajistí odvoz celého stroje. Pokud si prý kupujeme těžší stroj, je potřeba s nějakou manipulací počítat v případě reklamace. Tímto je to pro ně prozatím uzavřeno.
GARPS31A1801083B- Dvoustupňová sněhová fréza 6,5 HP Riwal RPST 6172
Rádi bychom individuální řešení reklamace buď formou zaslání pouze vadného světlometu nebo zajištění servisního technika přímo na místo k posouzení reklamace.
Děkujeme předem za pomoc
|
Tweet |
Vyžádá-li si podnikatel od spotřebitele vadný výrobek k bezprostřednímu posouzení, spotřebitel by ho měl zpravidla dodat do provozovny prodejce. Výjimkou je situace, kdy se jedná o výrobek značných rozměrů a značné hmotnosti. V takové situaci má spotřebitel v souladu s rozhodnutím Nejvyššího soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) povinnost "pouze" věc uschovat a umožnit k ní prodávajícímu přístup (typicky umožnit technikovi její prohlídku, popř. její odvoz). Odvoz věci podnikatelem je pro spotřebitele bezplatný (§ 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), v případě zamítnutí reklamace ho může podnikatel ovšem zpětně požadovat.
Podnikatel má povinnost vyřídit reklamaci řádně. V tomto případě se domníváme, že podnikatel může pro řádně vyřízení reklamace požadovat k posouzení celý stroj.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník neprojevil součinnost při řešení reklamace, servis požaduje k reklamaci kompletní výrobek, aby mohl zkontrolovat celou elektroniku, jestli je v pořádku aby se předešlo budoucímu poškození světlometu. Zákazníkovi jsme nabídli odvoz do servisu zdarma, jen je potřeba zboží nachystat k přepravě tzn. na nějakou paletu a přiložit fakturu s popisem závady. Toto zákazník odmítl a navíc udává, že má výrobek v horách a přístup nákladního automobilu není možný, toto ale bohužel nemáme jak dořešit, žádali jsme zákazníka o nachystání stroje na nějaké přístupné adrese, kde by mohl přepravce stroj přebrat. U těchto výrobku nejezdí technici na místo poškození, nejedná se o výrobek, s kterým by nešlo manipulovat, nebo by byl zabudovaný. Naše nabídka svozu výrobku samozřejmě stále trvá, když si zákazník koupí takový stroj, musí počítat s tím, že v případě reklamace musí projevit součinnost. Jakmile bude stroj nachystán na paletě spolu s fakturou a na přístupném místě, stačí nahlásit adresu a telefon na email info@elektromarket.cz a my zařídíme svoz výrobku na naše náklady k reklamaci u autorizovaného servisu GARLAND distributor, s.r.o. v Jičíně.
Dobrý den,
děkuji D-Testu za intervenci, ale vzhledem k tomu, že obchodník stále trvá na svém, postupujeme stížnost dál.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.