Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 1998 r. jsem uzavřel s Českou pojišťovnou ZDRAVÍ a.s. Pojistku č. ** s platnosti od
01.11.1998 Tarif 504 - pojištění denní dávky při PN, plnění od 29. dne.
Dne 21.12.2019 došlo k převzetí České pojišťovny ZDRAVÍ a.s. společnosti Generali Česká pojišťovna a.s.
Kopii neschopenky od 01.11.2022 a aktuální lékařskou zprávu o průběhu a způsobu mého léčení jsem zaslal likvidatorce MS.
Ta mi telefonicky sdělila, že má smlouva zanikla a že mě bude penalizovat.
Nervově jsem se zhroutil.
Všeobecné pojistné podmínky pro pojištění denní dávky při pracovní neschopnosti schvalené dne 5. srpna 1997 ministerstvem financí ČR pod č.j. 321/55035/1997
Předat kontrolním orgánům Generali Česká pojišťovna a.s.
|
Tweet |
Společnost Česká pojišťovna ZDRAVÍ a.s. v důsledku fúze zanikla a veškerá její zbývající práva a povinnosti přešla na společnost Generali Česká pojišťovna a.s., včetně práv a povinností vůči klientům, pojistníkům, pojištěným, oprávněným osobám a jakýmkoli jiným osobám. Tato fúze však nemá žádný vliv na trvání pojistných smluv, pojistné podmínky ani na kvalitu pojištění. Veškeré pojistné smlouvy zůstávají v platnosti tak, jak byly sjednány.
V pojistných podmínkách společnosti je uvedeno, že pojistná smlouva se uzavírá na dobu jednoho roku a její platnost je každoročně automaticky prodlužována, pokud není písemně vypovězena v souladu s článkem 18. Doba trvání pojištění je uvedena v pojistné smlouvě.
V článku 18 je uvedeno, že pojistitel (pojišťovna) nemůže pojistnou smlouvu vypovědět po uplynutí
pěti let od počátku pojištění. Dále jsou zde stanoveny také možnosti vypovězení smlouvy, případně okamžiky, které mají za následek zánik pojistné smlouvy. Jedním z nich je také konec měsíce, ve kterém pojištěný přestane vykonávat zaměstnání nebo samostatnou výdělečnou činnost uvedenou v návrhu na uzavření pojištěn. Pojištění zaniká také vyplacením pojistné náhrady po dobu 52 týdnů.
Jestliže spotřebitel stále za službu platil, domníváme se, že pojistná smlouva stále existuje. Pokud by již byla zaniklá a pojišťovna od spotřebitele stále přijímala platby, jednalo by se o bezdůvodné obohacení, které je spotřebiteli povinna vydat zpět.
Pokud nedošlo k zániku pojistné smlouvy žádným ze způsobů uvedených v obchodních podmínkách a zároveň byly splněny podmínky pro přiznání pojistného plnění, mělo by být toto plnění spotřebiteli řádně vyplaceno.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., Spálená 75/16, 11000 Praha a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
V případě životního pojištění mají spotřebitelé možnost řešit spor mimosoudně před finančním arbitrem. U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekcí. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Vážený kliente,
děkujeme za Váš podnět, který však již prošetřujeme pod č.j. 23C375A9. S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Jsem v PN od 1.11.2022 od. 1.prosince 2022 škodnou událost blokuje manažer týmu životní likvidace Z.Š. (viz referenční údaje - pozn. dTestu), který požaduje 20 % z vyplacené částky."
K výše uvedenému doplňujeme:
V tomto případě by měla pojišťovna za každých dokončených 30 dnů trvání pracovní neschopnosti vyplatit částku odpovídající výši měsíčního pojistného, jestliže byla škodní událost řádně nahlášena spotřebitelem, byly naplněny pojistné podmínky a bylo o vyplacení pojistného rozhodnuto pojišťovnou.
V případě, kdy by pojistné podmínky nebyly naplněny, mohla by pojišťovna pojistné plnění krátit.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, neboť společnost uvedla, že stížnost nemůže být řešena přímo v naší službě z důvodu ochrany osobních údajů.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Moc děkuji. Obrátil jsem se na ČNB - ale řešení je v nedohlednu.
Dne 19.dubna jsem odgržel z kanceláře ombudsmana České asociace pojišťoven Sp. zn, 0065-2023-02 Vyrozumění o zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. VSZ v Praze předalo věc k prošetření OSZ pro Prahu 2 - snad se tím budou zabývat.
Budu Vás informovat.
MUDr. Zbyhněv Zientek v.r.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
V Třinci 9.7.2023
Jsem nadále v PN. Školoud mi zaslal předžalobní oznámení, kde požaduje vrátit 600 657 Kč.
Mgr. Petra Vavrošová s Kanceláře ombudsmana ČAP z.ú mi sdělila, že jsem porušil svou oznamovací povinnost a šetření ukončila.
ČNB se od března tímto zabývá s nulovým efektem.
Po Generali opakovaně požadují zaslání tiskopisu č. 450-250-5xx/8/1996 - A3 barevý oboustraný tisk s VPP-1993, který jsem podepsal 22.1.1997 a 1.10.1998. Pošlou mi jenom A4 s tím, že jsem podepsal VPP-1998. Je to stejný podvod jako u VPP-2002.
Vše jsem poslal na NSZ v Brně, VSZ v Praze a MSZ v Praze - asi mají jiné starosti. Taky jsem se obratil na Ombudsmana ČR.
Nevidím jiné řešení jako po zaplacení odstupného ukončit obě smlouvy dohodou a celý případ publikovat veřejnosti.
MUDr. Zbyhněv Zientek v.r.
S ohledem na výše uvedené vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.