Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Jak už zde bylo mnohokrát psáno, při výpovědi smlouvy u Starnetu mi asi po 3 týdnech přišlo emailem viz text níže. Starnet jednoduše nechce nebo nemůže konkurovat nabídkám optického internetu od T-mobilu, který je v poslední době zaváděn v okolí a potřebuje se jen "zahojit".
Dle toho co jsem se kde dočetl pod tento poplatek jen skrývá jakousi jejich "sankci za odchod jinam.
Smlouvu jsem u nich měl snad 12 let a takhle se zachová taková firma.
Smlouvu jsem vypovídal klasicky s 30 denní lhůtou, jak má být.
Dobrý den,
potvrzujeme ukončení smlouvy a poskytování služeb na Vaší IP adrese...
Zrušení je možné s doplatkem, to znamená, že v poslední Výzvě k platbě Vám bude vyfakturována částka 995.00 CZK (před obdržením výzvy nehraďte).
Děkujeme Vám za Vaši přízeň, kterou jste nám věnovali.
Zrušit službu bez jakéhosi nesmyslného poplatku a zachovat se jako férová firma nepotřebující nekalé praktiky.
|
Tweet |
Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.
V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).
Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).
V případě, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou a došlo k jejímu vypovězení před uplynutím této doby, byla by sankce možná jen v případě, kdy smlouva skončí do 3 měsíců ode dne uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK)
Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)
Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.
Z výše uvedeného se tedy domníváme, že spotřebitel není povinen hradit smluvní pokutu (nedošlo-li k jinému porušení).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl informovat o vývoji v případu.
Spotřebitel nevyužil možnosti vyjádřit se k vývoji případu, stížnost proto přeřazujeme zpět na společnost.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.