Společnost


STARNET, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#64873Nesmyslný poplatek za ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2023, před rokem

Luboš Dufek

Znění stížnosti

Jak už zde bylo mnohokrát psáno, při výpovědi smlouvy u Starnetu mi asi po 3 týdnech přišlo emailem viz text níže. Starnet jednoduše nechce nebo nemůže konkurovat nabídkám optického internetu od T-mobilu, který je v poslední době zaváděn v okolí a potřebuje se jen "zahojit".
Dle toho co jsem se kde dočetl pod tento poplatek jen skrývá jakousi jejich "sankci za odchod jinam.
Smlouvu jsem u nich měl snad 12 let a takhle se zachová taková firma.
Smlouvu jsem vypovídal klasicky s 30 denní lhůtou, jak má být.



Dobrý den,

potvrzujeme ukončení smlouvy a poskytování služeb na Vaší IP adrese...

Zrušení je možné s doplatkem, to znamená, že v poslední Výzvě k platbě Vám bude vyfakturována částka 995.00 CZK (před obdržením výzvy nehraďte).

Děkujeme Vám za Vaši přízeň, kterou jste nám věnovali.


Požadované řešení

Zrušit službu bez jakéhosi nesmyslného poplatku a zachovat se jako férová firma nepotřebující nekalé praktiky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 13:49, před rokem

Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).

Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).

V případě, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou a došlo k jejímu vypovězení před uplynutím této doby, byla by sankce možná jen v případě, kdy smlouva skončí do 3 měsíců ode dne uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK)

Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)

Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.

Z výše uvedeného se tedy domníváme, že spotřebitel není povinen hradit smluvní pokutu (nedošlo-li k jinému porušení).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 15:21, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 14:13, před rokem

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl informovat o vývoji v případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2023 22:09, před rokem

Spotřebitel nevyužil možnosti vyjádřit se k vývoji případu, stížnost proto přeřazujeme zpět na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2023 15:05, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.