Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#6488Neuznaná reklamace z vadného plnění z důvodu nesplněné jakosti při převzet - dodaná TV s prasklou obrazovkou

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2015, před 10 lety

Patrik Palkovič

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 4.2.2015 jsem u prodejce Mall.cz zakoupil TV Philips.

Tuto TV jsem si vyzvednul na výdejním místě. Z důvodu probíhající přípravy na zavěšení TV na zeď (která se protáhla), jsem tuto TV rozbalil cca po měsíci a zjistil, že má prasklou obrazovku na více místech.

Uplatnil jsem reklamaci z vadného plnění z důvodu nesplněné jakosti při převzetí a obrátil jsem se na prodejce s žádostí o výměnu za novou funkční TV.

Po výměně několika emailů s reklamačním oddělením (s různými důvody zamítnutí reklamace) mi nakonec byla reklamace zamítnuta s tímto odůvodněním:

"Zákon ukládá povinnost nahlásit rozpor s kupní smlouvou bezodkladně s přihlédnutím k povaze věci. Po zvážení Vaší situace jsme dospěli k závěru, že ve Vašem případě byla doba od dodání zboží a ohlášení rozporu, tedy poškození, nepřiměřená. Nyní již bohužel není prokazatelné, zda poškození vzniklo před expedicí, expedicí či nevhodnou manipulací u Vás. V tomto případě měla být reklamace podána nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží.

K danému ještě uvedu, že TV včetně příslušenství je stále nerozbalená (byla pouze vytažena z krabice a po zjištění, že je prasklá obrazovka, byla opět zasunuta zpátky do krabice), není z ní sejmuta ani ochranná folie a krabice je zcela neporušená (je tedy vyloučeno cizí zavinění a vnější porušení). Při otevření krabice bylo přítomno několik svědků, kteří měli pomáhat při osazení TV na zeď a mohou prokázat, že se jednalo o vadný výrobek a že tato vada byla patrná ihned po vybalení.

Prosím o vyřízení mé reklamace a výměnu za neporušený funkční výrobek (takový, který jsem si objednal), ale nebyl mi dodán.


Produkt

TV Philips 47PFH5609/88


Požadované řešení

Požaduji výměnu porušeného nefunkčního zboží, které mi bylo dodáno, za funkční neporušené zboží, které jsem zaplatil, ale nebylo mi dosud dodáno.

Vzhledem k tomu, že občanský zákoník mi neukládá lhůtu, do které by bylo mou povinností převzatý obsah zkontrolovat a naopak uvádí, že v případě, že se právě takováto vada objeví do 6ti měsíců, je povinností prodávajícího reklamaci vyřídit, neboť se má za to, že se jednalo o chybu prodávajícího a je také na straně prodávajícího prokázat, že tomu tak v době prodeje nebylo, trvám na tom, že jsem u své reklamace postupoval dle zákona a obrátil se na prodejce se svou reklamací v zákonné lhůtě a prosím o její vyřízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2015 16:13, před 10 lety

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc nemá při převzetí vady. Zákonodárce nevyužil možnosti dané mu směrnicí č. 1999/44/ES, aby stanovil lhůtu, v níž má být nesplněná jakost při převzetí namítnuta; tato lhůta by i tak nesměla být kratší než dva měsíce. Platí tedy, že spotřebitel může namítat nesplněnou jakost při převzetí kdykoli během záruční doby, přičemž § 2161 odst. 2 občanského zákoníku stanovuje vyvratitelnou domněnku, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Při uplatnění reklamace v této lhůtě je na prodávajícím, aby prokázal, že věc vadná při převzetí nebyla, pokud chce reklamaci zamítnout.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.4.2015 14:39, před 10 lety

Vážený pane Palkoviči,

je mi líto, že máte takovéto nepříjemnosti s nákupem u nás. Vaši situaci znovu prověřím s kolegy na našem reklamačním oddělení a jakmile budu mít k dispozici konečné stanovisko, zašlu Vám vyjádření emailem.

Děkuji.

Ivana
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.4.2015 10:38, před 10 lety


Patrik Palkovič

Hodnocení:

Komentář: Jako hodnocení uvádím "spokojenost" a to pouze z toho důvodu, že mi byla reklamace nakonec uznána a vyřešena dle mého požadavku.
Spokojený jsem nebyl s přístupem obchodu, protože mi byla reklamace několikrát (definitivně) zamítnuta a musel jsem se opakovaně domáhat svého práva.
Očekával jsem uznání reklamace ihned, jakmile jsem se na prodejce obrátil, protože na stavu mé reklamace se za celou dobu nic nezměnilo a trval jsem si stále na svém požadavku.
Teprve poté co se do celé záležitosti vložil dtest mi byla reklamace uznána.
Celou práci dtestu a tento web proto hodnotím velmi pozitivně.