Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupil jsem skřínku se zrcadlem přes internetový obchod mall.cz, po té jsme jsem balík otevřel asi za 3 týdny jsme zjistil, že je výrobek značně poškozený a zničený. Když jsem chtěl výrobek vrátit bylo mi řečeno, že jsem již přesáhl 14 denní lhůtu.
Rozhodl jsem se tedy výrobek reklamovat u výrobce, který i napsal, že na výrobek je záruka 2 roky, ale výrobek musí reklamovat společnost mall.cz.
Když jsme psal opět na reklamační oddělení, bylo mi opět sděleno, že na nic nemám nárok a nemohu výrobek vrátit i když výrobce by reklamaci uznal, jen by jim to musela poslat sp
Zrcadlová skřínka
Chtěl bych, aby společnost mall.cz zaslala výrobci poškozené zboží, nebo mi zaslali peníze.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud by prodávající reklamaci zamítl:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Místo a způsob uplatnění reklamace:
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, zakoupený výrobek jsme Vám umožnili reklamovat, ale byl značně mechanicky poškozen. Mechanické poškození bylo z Vaší strany nahlášeno 3 týdny po doručení zboží není prokazatelné za jakých podmínek k mechanickému poškození výrobku došlo, proto byla reklamace zamítnuta. Zásilku jste převzal bez výhrad. Veškeré informace jak postupovat při převzetí poškozené zásilky uvádíme na našich stránkách i v obchodních podmínkám. S pozdravem overeno@mall.cz
Dobrý den,
chtěl jsem velice poděkovat společnosti Mall a vidaxl za vyřízení reklamace. Všechny poškozené části došli a již nemám jakoukoliv výtku.
Chtěl jsem tedy velice poděkovat za skvělé vyřízení.
Petr
Dobrý den, velice děkujeme za poděkování, i nás těší, že jsme mohli Vaší reklamaci vyřešit k Vaší spokojenosti. Přeji Vám pěkný den. Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vše bylo vyřízeno k mé spokojenosti a jak ze strany společnosti MALL tak společnost VIDAXL. Ještě jednou děkuji.
Petr
Dobrý den. Jsme velice rádi, že bylo vše vyřízeno k Vaší spokojenosti. Pokud byste v budoucnu cokoli potřeboval, neváhejte se na nás obrátit. Přeji hezký den. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.