Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
V roce 2020 jsem měl objednán pobyt na Malorce a zaplacenou zálohu 399E. Pobyt se nemohl uskutečnit z vyšší moci, pandemie Corony. Od té doby se snažím dostat zálohu zpět. Kontaktoval jsem Booking, ten mne odkázal na ubytovatele, kontaktoval jsem ubytovatele několikrát, byl jsem požádán vícekrát o zaslání informací o mé bance, potvrzení o zaplacení. Vše jsem vždy odeslal a nikdo se neozval. I Booking po mne požadoval tyto informace, po zaslání se neozvaly. To se opakovalo mnohokrát. A když se ozvou, tak vás odkazují na automat. Není možné s někým komunikovat přímo. Pokoušel jsem se o kontakt telefonem, jedenkrát úspěšně, žádost o informace a zase nic. Naposledy jsem psal přímo asi do Holanska na adresu: service@booking.com 11.2.2023. Dostal jsem rychlou odpověď ať zašlu bližší informace o pobytu, ty jsem obratem zaslal (i v angličtině ) a opět se nikdo neozývá. Poslední urgence 19.2.2023.
Číslo rezervace: ** PIN: ** Název ubytování: Ca Na Carmen Polígono 2, Parcela 658, Pollença, 07460, Španělsko
Vrácení zálohy 399 Eur.
Přistoupil bych i na vystavení poukazu na tuto částku. Na Malorku se chci znovu vypravit, ale jsem důchdce a takovou ztrátu si nemohu dovolit. A mám obavy, že se situace může opakovat.
|
Tweet |
Domníváme se, že v řešené věci není bez znalosti konkrétního smluvního ujednání možné určit, jakým právním řádem se bude daný vztah řídit. Na základě čl. 3 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen Řím I) platí, že smlouva se řídí právem, které si strany zvolí. Pokud k volbě nedošlo (což nemůžeme s jistotou říci), tak dle čl. 4 odst. 1 písm. b) Řím I platí, že smlouva o poskytování služeb seřídí právem země, v níž má poskytovatel služby obvyklé bydliště. Pokud jde o ochranu spotřebitele, platí, že na smlouvy o poskytování služeb, mají-li být služby spotřebiteli poskytnuty výlučně v zemi odlišné od země jeho obvyklého bydliště, se ochranná ustanovení obsažená v Řím I nepoužijí.
Z toho plyne, že vztah se bude patrně řídit španělským právním řádem, nebylo-li mezi stranami ujednáno jinak. Z tohoto důvodu odkazujeme spotřebitele na Evropské spotřebitelské centrum, které je dostupné na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.