Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64899Vrácení zálohy za neuskutečněný pobyt.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2023, před rokem

Vítězslav Kejval

Znění stížnosti

V roce 2020 jsem měl objednán pobyt na Malorce a zaplacenou zálohu 399E. Pobyt se nemohl uskutečnit z vyšší moci, pandemie Corony. Od té doby se snažím dostat zálohu zpět. Kontaktoval jsem Booking, ten mne odkázal na ubytovatele, kontaktoval jsem ubytovatele několikrát, byl jsem požádán vícekrát o zaslání informací o mé bance, potvrzení o zaplacení. Vše jsem vždy odeslal a nikdo se neozval. I Booking po mne požadoval tyto informace, po zaslání se neozvaly. To se opakovalo mnohokrát. A když se ozvou, tak vás odkazují na automat. Není možné s někým komunikovat přímo. Pokoušel jsem se o kontakt telefonem, jedenkrát úspěšně, žádost o informace a zase nic. Naposledy jsem psal přímo asi do Holanska na adresu: service@booking.com 11.2.2023. Dostal jsem rychlou odpověď ať zašlu bližší informace o pobytu, ty jsem obratem zaslal (i v angličtině ) a opět se nikdo neozývá. Poslední urgence 19.2.2023.


Produkt

Číslo rezervace: ** PIN: ** Název ubytování: Ca Na Carmen Polígono 2, Parcela 658, Pollença, 07460, Španělsko


Požadované řešení

Vrácení zálohy 399 Eur.
Přistoupil bych i na vystavení poukazu na tuto částku. Na Malorku se chci znovu vypravit, ale jsem důchdce a takovou ztrátu si nemohu dovolit. A mám obavy, že se situace může opakovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 09:26, před rokem

Domníváme se, že v řešené věci není bez znalosti konkrétního smluvního ujednání možné určit, jakým právním řádem se bude daný vztah řídit. Na základě čl. 3 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen Řím I) platí, že smlouva se řídí právem, které si strany zvolí. Pokud k volbě nedošlo (což nemůžeme s jistotou říci), tak dle čl. 4 odst. 1 písm. b) Řím I platí, že smlouva o poskytování služeb seřídí právem země, v níž má poskytovatel služby obvyklé bydliště. Pokud jde o ochranu spotřebitele, platí, že na smlouvy o poskytování služeb, mají-li být služby spotřebiteli poskytnuty výlučně v zemi odlišné od země jeho obvyklého bydliště, se ochranná ustanovení obsažená v Řím I nepoužijí.

Z toho plyne, že vztah se bude patrně řídit španělským právním řádem, nebylo-li mezi stranami ujednáno jinak. Z tohoto důvodu odkazujeme spotřebitele na Evropské spotřebitelské centrum, které je dostupné na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 15:01, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2023 17:06, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.