Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#64902Neakceptace vrácení zboží v zákonné lhůtě 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2023, před rokem

Jonáš Nýdrle

Znění stížnosti

Dobrý den, již jsem žádal zde o radu, konkrétně se jedná o jednací číslo méhi dotazu je 82920/JakZah.

Níže zasílám historii komunikace a mého dotazu.
Bohužel nemám příslučnou moc se přít s CZC, proto bych poprosil o pomoc při mimosoudním vymáhání mého práva k vrácení zboží do 14 dnů od koupi zboží.
Děkuji.

DOTAZ:

Dobrý den, zakoupil jsem online přes PC konfigurátor součástky na na sestavu PC s montáží. Jedná se o obchod CZC, který mi sdělil, že nemohu vrátit jeden komponent (procesor) ze zákona do 14 dnů z důvodu montáže jejich techniky. Má CZC na toto nárok? Děkuji.

ODPOVĚĎ:

Prodejce se nejspíše odkazuje na § 1837 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, kde se píše že: "Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám".

Toto ustanovení však dle výkladu zákona dopadá na situace, kdy zboží bylo upraveno dle potřeb kupujícího a nelze ho navrátit do původního stavu. Při koupi více počítačových komponentů a jejich sestavení v jednu kompletní PC sestavu nedochází k změně či úpravě jednotlivých komponentů. Jednotlivý komponent lze po odmontování nadále využívat, a proto zde nemůže prodejce argumentovat výše uvedeným ustanovením zákona. Na odstoupení od smlouvy do 14 dní, byť částečné, máte právo.


Produkt

Procesor AMD Ryzen 7 5700X


Požadované řešení

Žádám o vrácení finančních prostředků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 09:20, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.