Společnost


MADER s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64909Neuznání opravněné reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2023, před rokem

Lenka Otahalova

Znění stížnosti

Dobrý den,
8.2.2021 jsem si u firmy objednala Notebook HP - číslo objednávky **
10..2021 byl doručen

Při používání Nb doma v něm přestal sám od sebe držet síťový (Ethernetový) kabel. To jsem společnosti oznámila, sdělili, že musím počítač poslat k nim, jakmile to šlo, NB jsem dne 23.1. předala přepravci.

Dne 8.2 dopoledne jsem měla zmeškaný hovor od PPL, pátrala jsem o co jde, bez jakékoliv informace jsem zjistila, že mi to posílá společnost Mader, dne 9.2 (bez NB mám jen omezený přístup na internet a to firma vi) jsme našla email od společnosti Mader se zněním:

Dobrý den,
dnes se vrátila Vaše reklamace ze servisu výrobce. Reklamace byla zamítnuta.
Vyjádření servisu: Vylomený konektor LAN, z toho důvodu se jedná o
mechanické poškození, které nepokrývá záruka. Dnes bude odesláno na Vaši
adresu.

Dne 9.2 jsem volal technikovi, že s tímto vyjádřením nesouhlasím, nebyl tam, nebylo možné na něj získat telefon, že zavolá 10.2. Písemně jste tedy podala nesouhlas vyjádřením. NB jsem nepřebrala a vracel se zpět do firmy Mader.

V pátek 10.2 před 17 technik volal a začal mi vysvětlovat, že j to mechanické poškození, zopakovala jsem mu , že s tím nesouhlasím, že mám doma 20 lete starý NB, který v tomto ohledu funguje dodnes. Začal mi vysvětlovat, že to nelze porovnávat, že nové NB jsou tenké a jsou dělané na wifi a jen na občasné použití ethernetového kabelu. Sdělila jsem mu, že v době nákupu mi takovou informaci nikdo neřekl, není uvedena v návodu a jako spotřebitel nezodpovídám za chybný design nebo nekvalitní provedení. Nebyla s ním domluva, že NB se mi buď vrátí nebo může poslat do HP , ale já to budu platit. Nesouhlasila jsem s tím a chtěla mluvit s vedoucím -vyslechla jsem si proč bych chtěla mluvit s vedoucím a pod a kontakt nedostala.
V pondělí 13.2 jsem se znovu dotazovala na různých pobočkách na firmě na vedoucího, jediné, co jsem dostala byla email mader@mader.cz s popisem situace s tím, že s takovým vyjádřením nesouhlasím, že NB byl používán v tomto směru dost možná ještě méně než běžným způsobem (téměř celou dobu leží na nepoužívané posteli) a ptala se jak chce situaci řešit, nikdo neodpověděl. Připomenula jsem se. Dnes nemám ani NB ani vlastně nevím kde je, co se děje, proto se obracím na vás. NB jsem nijak nepoškodila, o NB jsem se starala, tyto věci mi vydrží funkčí v průměru 10 let, vubec nechápu zamítnutí reklamace. Přeci není můj problém, že výrobce udělal špatný design nebo použil nekvalitní materiály. notebook HP mám poprvé, 20let starý NB se kterým sjem cestovala po světe v tomto směru funguje dodnes a nikdy nebyl problém. Velmi mě zklamal přístup společnosti Mader, měla jsem od nich i jiné věci, vždy tam byla na pobočce fajn domluva. Pobočku zrušili a jednání je otřesné-nedostane ani kontakt na nadřízeného:
> Komu: **
> Datum: 13.02.2023 10:14
> Předmět: RE: Majiteli firmy - neosuhlas s vyjádřením reklamace
>
>Dobrý den,
>
>kolega mi přeposlal Vaši stížnost a jako vedoucí obchodního oddělení nevidí důvod k předání případu nadřízenému pracovníkovi. Vaše reklamace byla řádně ukončena. Vyřešení reklamace: zamítnutí z důvodu mechanického poškození. Výrobek byl zaslán na Vaši adresu, o čemž jste byla informována.
>
>S přáním pěkného dne …
>**************************************************************************************
>
>M a d e R s. r. o.
>1. máje 870/14, Liberec, 460 07
>servis a reklamace
>tel: 485 113 473
>www.mader.cz servis@mader.c


Požadované řešení

Původně jsem chtěla opravu, ale dnes vidím, že se situace může opakovat zřejmě vlivem chybného designu/ materiálu použitého výrobcem a stejná situace by se po opravě opakovala, proto bych se dnes přiklonila k vrácení peněz i za cenu toho, že již neseženu dnes NB s DVD mechanikou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 09:44, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Spotřebitelka může žádat, aby ji bylo zboží z reklamace vráceno, domníváme se však, že opětovné dodání může být zpoplatněno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 14:59, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2023 19:09, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.