Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 9 |
Neúplné dodání zakázky a komunikace vůbec neprobíhá jenom zasílají návod jak reklamovat zboží.Už nikdy si u této firmy neobjednám.
Jedná se o robotické vysavače tři kusy a jenom u jednoho z nich byl nabíjecí kabel,který je součástí příslušenství.
Zaslat zbývající dva kabely.
|
Tweet |
Pokud zboží nebylo dodáno v celku (chybí podstatná část k vysavači, bez které nelze věc používat), může spotřebitelka uplatnit u prodávajícího práva z vadného plnění. Spotřebitelka má v tomto případě nárok na dodání chybějící věci. Není-li možné chybějící věc dodat, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy. Spotřebitelce doporučujeme, aby si uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že reklamaci uplatnila.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebitelce kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitelka odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Odstoupení bude adresováno společnosti Pju d.o.o., P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
k objednávce se nemůžeme vyjádřit, klient nám nezaslal foto jak byl balík doručen, pokud ve výbavě chybí kabely, bude se možné domluvit pouze na slevě, dodatečně je nemáme možnost zaslat.
S pozdravem,
Tým Kupterychle
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Spotřebitelce doporučujeme zaslat prodávajícímu stav zásilky. Jestliže prodávající nemá možnost dodat nabíjecí kabely, které jsou podstatnou součástí balení, může spotřebitelka od této části objednávky v rámci reklamace odstoupit a ponechat si pouze jeden kompletní vysavač.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření společnosti reagovat.
Spotřebitelka nevyužila možnosti vyjádřit se k vývoji případu, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.