Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, od této společnosti jsem si objednala 21.12.2022 produkt, který mě ve skutečnosti zklamal, proto jsem ho v zákonné lhůtě vrátila. Bylo to hned první týden v lednu. 16.1.2023 mi společnost Vemzu odpověděla, že produkt v pořádku přijali a platba, že je předána k proplacení. Dnes je již 21.2.20233 a platba mi stále nedorazila. Na maily společnost vůbec nereaguje a dovolat se jim je velice obtížné. Přesto se se mi tam za tu dobu podařilo 5x dovolat, ale nebylo mi to nic platné. Pokaždé mi řekli, že nechápou, proč mi platba ještě nedorazila a že to okamžitě předávají na finanční oddělení k proplacení a do 2 dnů budu mít platbu. Toto trvá již 3 týdny, které je společnost vůči mně v prodlení.
Předem děkuji za pomoc
Objednávka číslo: *** ze dne: 21.12.2022 12:11 Nástěnné hodiny On The Edge – černé za 1 272,- Kč
Prosím o okamžité vrácení mé platby.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, jak již dle popisu spotřebitel učinil.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Navíc jednání zaměstnance na zákaznické lince společnosti, který přislíbil vrácení peněžních prostředků do 2 dní, je závazné pro společnost dle § 166 Občanského zákoníku.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, děkujeme za zpětnou vazbu a velice se omlouváme, pokud vám peníze ještě nedorazily. Myslíme ale, že s vámi o celé věci dobře komunikujeme. E-mail od vás evidujeme jeden, a to, ze 31. 1. 2023. Na vaše telefonáty odpovídáme, a pokud se nedovoláte, vždy voláme zpátky. Rovněž nemám informaci, že by vám kolegyně na zákaznické podpoře opakovaně potvrzovaly, že vám bude platba proplacena do 2 dnů. Nicméně pokud to tak skutečně je, omlouváme se.
Nicméně vaše peníze vám vrátíme, prosím nemějte obavu, z naší strany se ani v nejmenším nejedná o zlý úmysl. To je zřejmé z toho, že i na tomto místě jsme s vámi v kontaktu a nijak se neschováváme. V současné době bohužel z důvodů vyššího počtu vratek po Vánocích může dojít ke zpoždění platby, ale chceme zdůraznit, že jsme na vás nezapomněli a je nám líto, že to déle trvá. Snad to pochopíte. My se budeme snažit, aby vám peníze došly co nejdříve. Pro urychlení vás poprosím, jestli byste nám mohla na náš mail info@vemzu.cz poslat číslo účtu (společně s číslem objednávky), na který vám máme požadované peníze zaslat.
Hezký den,
Petr - VEMZU gang.
Hezký den, děkujeme za zpětnou vazbu a velice se omlouváme, pokud vám peníze ještě nedorazily. Myslíme ale, že s vámi o celé věci dobře komunikujeme. E-mail od vás evidujeme jeden, a to, ze 31. 1. 2023. Na vaše telefonáty odpovídáme, a pokud se nedovoláte, vždy voláme zpátky. Rovněž nemám informaci, že by vám kolegyně na zákaznické podpoře opakovaně potvrzovaly, že vám bude platba proplacena do 2 dnů. Nicméně pokud to tak skutečně je, omlouváme se.
Nicméně vaše peníze vám vrátíme, prosím nemějte obavu, z naší strany se ani v nejmenším nejedná o zlý úmysl. To je zřejmé z toho, že i na tomto místě jsme s vámi v kontaktu a nijak se neschováváme. V současné době bohužel z důvodů vyššího počtu vratek po Vánocích může dojít ke zpoždění platby, ale chceme zdůraznit, že jsme na vás nezapomněli a je nám líto, že to déle trvá. Snad to pochopíte. My se budeme snažit, aby vám peníze došly co nejdříve. Pro urychlení vás poprosím, jestli byste nám mohla na náš mail info@vemzu.cz poslat číslo účtu (společně s číslem objednávky), na který vám máme požadované peníze zaslat.
Hezký den,
Petr - VEMZU gang.
Je smutné, že až po výzvě dTestu se mi peníze dne 23.2.2003 vrátily na účet, za což chci dTestu poděkovat. K vyjádření společnosti VEMZU se nebudu vyjadřovat.
Hezký den
Renata Pilíšková
Dobrý den, mrzí nás, že jsme se zasláním zpozdili a děkujeme za potvrzení, že peníze máte bezpečně na účtu. Peníze bychom vám však vrátili i bez vnějšího zásahu, své závazky vůči zákazníkům plníme s co největší svědomitostí. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Děkujeme za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla přijetí platby potvrdit.
Hodnocení:
Komentář: Peníze byly vráceny až po mnoha upomínkách a zásahu dTestu