Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
V roce 2014 jsem si sjednal u NN pojišťovny penzijni připojištění. Vzhledem k tomu, že jsem vážně nemocen, musel jsem předčasně odejít do invalidního důchodu. Nemohl jsem tedy dále spořit, požádal jsem spořitelnu o ukončení smlouvy a vyplacení peněz. V žádosti jsem uvedl, že odcházím do plného invalidního důchodu. Poslední platbu jsem prováděl v roce 2021. Peníze mi byly vyplaceny, ale bez státních příspěvků a kráceny za jakousi pokutu za předčasné ukončení smlouvy. Nedávno jsem si náhodně přečetl článek o tom, že v těchto případech má člověk na plné vyplacení nárok. Oslovil jsem tedy pojišťovnu s dotazem a bylo mi odovězeno, že ano, ale že jsem výslovně nepožádal o vyplacení z důvodu odchodu do invalidního důchodu a že je na to jiný formulář. Zřejmě jsem tedy pochybil, ale naivně bych předpokládal, že jako dlouhodobému klientovi by mi mohli poskytnout radu a pomoc, jak nejlépe tuto - pro mě těžkou životní situaci- vyřešit. Spořil jsem si peníze na penzi a nyní jsem se octl v situaci, kdy jsem nemocen, a navíc mi byla vyplacena částka daleko menší, než s jakou jsem počítal.
Považuji tedy jednání pojišťovny za mírně řečeno neetické.
Prosím o přešetření celé věci, přepočítání příspěvků a následné doplacení peněz, na které mám dle zákona nárok. Uznávám, že jsem měl více pátrat po způsobu ukončení smouvy, ale byl jsem nejen ve velmi špatném zdravotním stavu ale také v naléhavé finanční tísni. Děkuji Svoboda
|
Tweet |
Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování ke klientům a na poskytnutí řádné pomoci dlouholetému klientovi. Pokud však klient byl informován (např. v podmínkách společnosti), jak uplatnit svůj nárok, domníváme se, že možnost získání doplatku je minimální.
Spotřebitel by mohl podat stížnost proti vyřízení svého požadavku přímo u společnosti, u které pojištění sjednával, jak již dle popisu nejspíše učinil.
Stížnost ke společnosti NN Penzijní společnost, a.s. je možné podat:
- v listinné formě na adresu: Nádražní 344/25, 150 00 Praha 5,
- elektronicky prostřednictvím e-mailu klient@nn.cz,
- telefonicky prostřednictvím klientské linky 800 127 127,
- osobně prostřednictvím podatelny na adrese NN Penzijní společnost, Nádražní 344/25, 150 00 Praha 5.
Spory s NN Penzijní společností lze dále řešit soudně prostřednictvím věcně a místně příslušného obecného soudu nebo mimosoudně. Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z penzijního připojištění a doplňkového penzijního spoření jsou Klienti oprávněni obrátit se svou stížností či reklamací také na Českou národní banku (www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakty), Finančního arbitra (www.finarbitr.cz/cs) nebo Českou obchodní inspekci (www.coi.cz). Návrh na zahájení mimosoudního řešení je však možné podat do jednoho roku ode dne, kdy pojištěný uplatnil své právo u pojišťovny poprvé.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.