Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes tuto společnost jsem zakoupila 4 plakáty v hodnotě necelých 2.000,- Kč. Již předtím jsem přes tuto firmu zakoupila plakáty, které vždy dorazily v hezké kvalitě. Tentokrát ale dorazily přetmavené obrázky, které neodpovídaly nabídce. Postupovala jsem dle návodu ("Dorazil vám produkt ve špatné kvalitě či je doručený obrázek neostrý? Zašlete nám prosím fotografii doručeného zboží na e-mail info@posters.cz. Budeme vás neprodleně kontaktovat zpět s informacemi o dalším postupu. Poškozené zboží nám zpět zasílat nemusíte."), zboží nafotila a poslala 2x mail. Nikdo neodpověděl, na telefon nikdo nereaguje. Až poté mě napadlo podívat se na recenze, bohužel často špatné s podobnými zkušenostmi. Obrázky jsme navíc bohužel nastříhali (zmenšili) do rámečků, ale jednak zboží nechtějí přímo vrátit a dále se domnívám, že by ho stejně v dalším prodeji neuplatnili. Mám nějakou šanci?
Děkuji a přeji pěkný den
Věra
BONITA BEACH Sunset | Vintage 91.5x61 cm, Gasparilla Island Sunset | Vintage 91.5x61 cm, Wadi Rum desert in Jordan 105x59, A sunrise on the beach with the sun rising next to the rocks 90x67.5 cm
Postupovala jsem dle návodu, vše nafotila a poslala e-mail 11.+16.2.2023 ve znění
"Dobrý den, děkuji za zaslanou objednávku. Bohužel tentokrát dorazila ve velice špatné kvalitě, jako kdyby se někomu při nastavování barev utrhla ruka. Snažila jsem se nafotit, ale nevím, zda bude vidět, shrnula bych tak, že obrázek se skálou je „hnědá koule“, poušti dominuje fialová barva a ani zbytek neodpovídá kvůli tmavosti tomu, co jsem objednávala (vše visí ve velmi světlé místnosti). Protože jsem se velmi těšila a nestíhala pořád vybalit, zadala jsem bohužel doma úkol, aby se do toho pustili a obrázky jsou nastříhané na velikosti rámečků. Pokud byste mi však reklamaci uznali, pošlu Vám je zpět, abyste si mohli ověřit a i proto, že se domnívám, že v této kvalitě nepůjdou prodat dál.
Stalo se mi to za celou dobu poprvé. Vše ostatní jsem objednávala buď do práce, nebo pro rodinu, a vždy došlo velmi hezké a všichni obrázky obdivovali." Čekala jsem, že mi bude v tomto znění vyhověno a vrátí mi peníze.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je přitom podána již samotným oznámením podnikateli, že je zboží vadné.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí společnost nabídla možnost vrácení zboží a po jejím odeslání jí obratem byly vráceny peníze. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.