Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zařízení Nokia 5.3 bylo odesláno poštou do autorizovaného servisu s formulářem s prosbou o přehrání software na telefonu. Před odesláním zařízení ještě proběhla telefonická konzultace, kde nám bylo sděleno že přehrání software je možné prakticky u jakéhokoliv zařízení. Po nějaké době nás servis kontaktoval, že z jejich strany je přehrání software nemožné a telefon u nich jde opravit pouze výměnou základní desky. Dostali jsme na výběr ze tří možností. 1. Souhlasit s výměnou desky, kdy cena přesahuje hodnotu zařízení 2. Ekologická likvidace zařízení 3. Vrácení zařízení pod podmínkou úhrady provedené diagnostiky. Dohromady 430 Kč. V požadavku o servis bylo napsáno že chceme přehrát software. O žádnou výměnu, nebo diagnostiku desky za nesmyslnou cenu jsme neměli zájem. Když servis konstatoval že není technicky schopen přehrání software provést, pokoušeli jsme se marně odstoupit od smlouvy o dílo. Před zahájením práce na zařízení jsme nikde nebyli informování o ceně diagnostiky. Stránky servisu se servisními podmínkami byly mimo provoz a po telefonu, nebo emailem nám nebyla cena diagnostiky předem sdělena.
Nokia 5.3 TA-1234 DS 4/64, S/N: 6810AA001754
Jelikož nám bylo zařízení již vráceno poštou s nutností uhrazení požadované částky na dobírku, požadujeme o vrácení platby za bezdůvodné obohacení.
|
Tweet |
Mezi stranami byla uzavřena o smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku - přehrání softwaru. Pokud není cena díla určena, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Jestliže však před samotným provedením díla, bylo potřeba provést diagnostiku zařízení (tj. zjistit, zda je vůbec možné u daného zařízení přehrát software), je prodávající povinen řádně informovat spotřebitele o nutnosti diagnostiku provést a o možné ceně této diagnostiky. Pokud by tak podnikatel neučinil, dopustil by se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. l) zákona o ochraně spotřebitele.
Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
V případě, kdy by dílo bylo provedeno a spotřebitel se se společností nedomluvil na provedení tohoto díla, zhotovitel nemá právo požadovat po spotřebiteli zaplacení ceny a spotřebitel nemůže přijmout věc opravenou (zhodnocenou) bez protiplnění. Kdyby spotřebitel převzal opravenou věc, jednalo by se o bezdůvodné obohacení a musel by tak cenu za opravu věci zhotoviteli zaplatit. Společnost tak musí vrátit věc ve stavu, ve kterém byla předána spotřebitelem k diagnostice. Kdyby došlo k poškození vrácené věci společností, společnost by spotřebiteli následně musela vzniklou škodu nahradit.
Spotřebitel však musí uhradit cenu za diagnostiku, pokud byla tato diagnostika předem ujednána.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.