Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 20.2. jsme objednali online přes společnost Invia ubytování do Tropical Island. Zástupce společnosti ověřil dostupnost, kterou nám potvrdil, zaslal smlouvu a vyžádal okamžitou plavbu. Poté, co jsme platbu odeslali nám po dvou hodinách zavolal s tím, že ubytování není již k dispozici, ale vlastně je, když si připlatíme. Nejednalo se ale o příplatek pár procent, ale o zvýšení z 600 euro téměř na 1500! euro. To jsme samozřejmě neakceptovali a zažádali o vrácení peněz. Ubytování jsme si našli poté sami bez problémů. Po dvou dnech stále nejsou peníze přičteny na účtu, tak jsme opět kontaktovali prodejce. Ten nám sdělil, že mají na storno poplatek deset dnů. Vysvětlila jsem mu, že my jsme žádný zájezd nestornovali, že pochybení bylo z jejich strany, oni nedodrželi smlouvu! Myslím, že by v tomto případě měly být peníze vráceny ihned. Přijde mi to skoro jako úmyslné jednání. Dohodnou s vámi cenu, chtějí ihned zaplatit, poté se omluví, že už bohužel není, ale mohou zajistit za jinou cenu. Ta je ale o více než 100% vyšší!!! Jde o to, že děti nebudeme moci do Tropical Island vzít, neboť již další peníze nemáme
Ubytování tropical Island 28.2.-1.3.
Okamžité vrácení peněz
|
Tweet |
Invia.cz, a.s. může vystupovat ve vztazích se spotřebiteli jako cestovní agentura, nebo jako cestovní kancelář. Pokud je na smlouvě o zájezdu, potvrzení o zájezdu, závazné objednávce služeb či v obchodních podmínkách uvedena výslovně jako pořadatel či poskytovatel společnost Invia, vystupuje společnost Invia jako cestovní kancelář. V opačném případě se má za to, že společnost Invia je v postavení cestovní agentury, není-li výslovně stanoveno jinak.
Dle obchodních podmínek společnosti Invia.cz, a.s. (https://www.invia.cz/obchodni-podminky/), jestliže je důvodem pro odstoupení spotřebitele porušení povinnosti pořádající cestovní kanceláře vyplývající ze smlouvy nebo ze zákona, není spotřebitel povinen zaplatit příslušné cestovní kanceláři odstupné či stornopoplatek.
Mimo to platí, dle bodu 6.5 obchodních podmínek, následující:
"Při porušení povinnosti, za kterou odpovídá společnost Invia, popř. pořádající CK, je Zákazník oprávněn požadovat náhradu škody na majetku, újmy za narušení dovolené, zejména bude-li Zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Toto právo Zákazníkovi náleží také při odstoupení od Smlouvy či při uplatnění práva z vad Zájezdu."
Pořadatel může změnit cenu ubytování, jestliže tak bylo ujednáno ve smlouvě, avšak musí o takové změně řádně informovat spotřebitele. V takovém případě může spotřebitel pro změnu závazku od smlouvy odstoupit, jak dle popisu spotřebitel učinil. Peněžní prostředky, které byly již uhrazené, by měly být navráceny bez zbytečného odkladu. Pokud by tak společnost neučinila, může spotřebitel využít předžalobní výzvy. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.