Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den, objednala jsem na platformě Vinted sluchátka Air Pods Pro, avšak ještě před převzetím, jsem zjistila, že se jedná falzifikát, tudíž jsem se spojila se zákaznickou podporou Vinted, abych věděla, jak mám v této situaci reagovat.
Se zákaznické podpory mi poslali instrukce, že nemám zboží přebírat a jakmile se zásilka začne vracet odesílateli, Vinted transakci zruší a obratem mi vrátí peníze.
Učinila jsem vše přesně podle instrukcí, zásilka byla vrácena prodávajícímu, který si ji převzal 30.1.2023, avšak k vrácení peněz nedošlo.
I přes několikeré urgence Vinted přestal se mnou komunikovat, takže se cítím touto aplikací podvedena, protože nemám ani zboží, ani peníze.
Pokoušela jsem se spojit se zákaznickou podporu přes vlastní aplikaci, odeslala jsem několik e-mailů, avšak nikdy jsem nedostala JEDINOU odpověď.
Zboží jsem vrátila, bylo řádně převzaté, žádám vrácení peněz.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že služba ochrany kupujícího zahrnuje právo kupujícího požadovat vrácení peněz, pokud dojde ke ztrátě či poškození předmětu během přepravy nebo pokud předmět výrazně neodpovídá uvedenému popisu, a to za předpokladu dodržení následujícího procesu.
Kupující musí nahlásit daný problém společnosti Vinted kliknutím na tlačítko „Mám problém“ v soukromé zprávě a dokončením postupu oznámení problémů do dvou dnů od okamžiku, kdy mu společnost Vinted oznámila, že mu měl být předmět doručen nebo že se zásilka asi ztratila.
Tato dvoudenní lhůta se nazývá „Lhůta pro oznámení sporu“. Tímto dojde k pozastavení transakce a celková cena bude uložena v úschově až do vyřešení problému. Pokud kupující nenahlásí problém ve lhůtě pro oznámení sporu, bude transakce dokončena. V takovém případě budou kupní cena předmětu a také dopravné (pouze pokud byla použita jiná možnost přepravy než integrovaná přeprava (předplacené přepravní štítky)) držené v úschově vydány prodávajícímu.
V případě, že byl problém nahlášen včas, byly splněny i ostatní podmínky pro vrácení peněz a kupující postupoval dle instrukcí společnosti Vinted s.r.o., jednalo by se o porušení povinností ze strany společnosti (nenavrácení peněžních prostředků).
Společnost v obchodních podmínkách uvádí, že pokud dojde mezi uživatelem a společností VINTED k jakékoliv neshodě, společnost VINTED uživateli doporučuje, aby ji nejprve kontaktoval za účelem nalezení smírného řešení. Za tímto účelem může uživatel doručit oddělení služeb zákazníkům písemnou stížnost prostřednictvím kontaktního formuláře (zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1). V případě, že se danou záležitost nepodaří vyřešit nebo že bude uživatel s výsledkem nespokojen, může uživatel využít alternativní řešení sporu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.