Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Některé směny v tomto obchodě pravidelně během otvírací doby mění cenovky zboží na ceny, které mají platit teprve následující den. Spotřebitel tak v mnoha případech prakticky neví (zejména v případech změny na akční cenu, nebo naopak), kolik konkrétní druh zboží ve skutečnosti stojí, resp. jaké cena mu bude u pokladny účtována. Kupuje tak i zboží, které by nekoupil, kdyby věděl, že u pokladny za ně zaplatí i výrazně vyšší cenu, než jakou stanovuje cenovka, a ohánět se u pokladny zákonem, dle něhož platí v každém případě cena zboží uvedená na příslušné cenovce, je marné (krom toho se stává, že člověk nemá čas na kontrolu účtenky již v obchodě, a skutečnost, že byl oklamán, zjistí až doma, nebo ji nezjistí vůbec). A naopak je mu utajena nižší, zpravidla akční, cena jistého zboží, za niž by je třeba rád koupil.
Tak například včera, 22. února po 19.h, jsem v této prodejně ztratil víc než půl hodiny času, a u pokladny se ukázalo, že vše, co jsem nakoupil, má být za ceny uvedené na cenovce, určeno k prodeji zítra (23.2.), a celý nákup jsem vrátil.
Jde o obecnou stížnost na konkrétní pracovníky konkrétní prodejny. Dodávám, že stěžovat si vedení prodejny nemá smysl, neboť to s takovým právně a eticky neobhajitelným, leč čas šetřícím počínáním počítá a jako nepřípustné mu nepřipadá. Byl jsem vyzván, abych si stěžoval české obchodní inspekci (zřejmě si jsou jisti výsledkem).
Zajistit důslednou kontrolu pod hrozbou následných přísných opatření v případě zjištění dalšího porušování právních předpisů vztahujících se k prodeji a projevů neúcty k oprávněnému zájmu spotřebitele.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Jestliže u cenové nabídky není zjevně uvedeno, že platí až od následujícího dne, měla by společnost prodávat zboží za tuto cenu.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.