Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64983Booking nabízí neexistující ubytování, vlastně nabízí dvě různá ubytování, ale ve skutečnosti existuje jen jedno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2023, před rokem

Hana Vlčková

Znění stížnosti

Měli jsme zaplacené ubytování v Dubaji i s dopravou z letiště. Řidič na nás čekal na letišti, ale netušil, kam nás má odvést. Proto jsem mu ukázala adresu, kterou jsem vytiskla hned po zaplacení ubytování přímo z aplikace bookingu. Řidič s námi chvíli jezdil dokola jedné čtvrti, a poté řekl, že adresa, kterou jsem mu dala, je zde, ale žádné ubytování se zde nenachází, jen holá pláň. Požádala jsem jej o wifi a připojila se na svůj mobil do aplikace bookingu, tam jsem rozklikla naše ubytování a ukázat na mapě. Moje lokace pozice, byla přesně v místě, kde se mělo vyskytovat zaplacené ubytování a kde jsme stáli s taxi. Telefonní číslo ubytování, které bylo na potvrzení rezervace nikdo opakovaně nebral. Zkusila jsem tedy zavolat český booking – i na českém čísle se nejprve ozvala angličtina, pak na chvíli čeština, ale stále jen automat, poté opět angličtina, a nakonec bylo spojení vždy přerušeno. Kontaktovali jsme druhé telefonní číslo uvedené na booking, tentokrát v Dubaji. Po dlouhém čekání, jsme dostali nejprve jednu a pak další adresu, ale ani na jedné o nás a o tom, že bychom zde byli ubytovaní nevěděli. Řidič řekl, že už nás dál vozit nemůže, že už má vést jiné zákazníky a musí nás vyložit. Naštěstí jsme se s ním domluvili, že nás vyloží alespoň u hotelu, kde se budeme moci ubytovat a strávit tam noc a pokusit se vyřešit ubytování s Bookingem. Zaplatili jsme ubytování a na hotelovém pokoji jsem se opět zkoušela dovolat na český booking, ale pokaždé se opakovala situace popsaná výše. Napsala jsem tedy na booking přes aplikaci zprávu, že potřebujeme nutně pomoc, že se jedná o stav nouze, že nemáme kde bydlet. Dodnes se nikdo na tuto zprávu neozval. Po chvíli naprosté bezmoci a beznaděje, mě napadlo, že jsem do ubytování psala už někdy v říjnu, o nějaké info a že mi někdo odepsal. Doufala jsem, že v mailu bude třeba další telefonní číslo, které by bylo funkční. Když jsem začala hledat v mailu, zobrazila se mi informace, že mám od bookingu novou zprávu, která říkala, že na nás čekali v ubytování, jelikož jsme se nedostavili v určený čas, dali nám klíče pod rohožku. Přes tento mail jsme nakonec získali potřebné informace a souřadnice ubytování. Ale nejednalo se o námi objednané ubytování, ale o úplně jiné ubytování s jiným názvem a na jiné adrese. Jiná lokalita, ubytování v katastrofálním stavu, šváby v kuchyni, tekla pouze vlažná voda atd. Existují dvě nabídky na ubytování s různými cenami. Obě jsou na booking, u obou ubytování jsou použity stejné fotografie, ale jedno je neexistující. I přes opakované upozornění booking stále nabízejí obě možnosti ubytování. Vícenáklady, které nám vznikly s neexistencí zaplaceného ubytování jako platba za další hotel, platba za taxi či volání z ciziny nikdo z bookingu neakceptoval. Prý nemáme nárok na kompenzaci, nakonec jsme dostali, ale až po složité komunikaci a několikanásobném odmítnutí reklamace z jejich strany, odškodnění ve výši 2572,- Kč vícenáklady spojené s nefunkčností bookingu byly přes 10 000,- Kč.


Produkt

Námi zaplacené ubytování Bright Premium Apartment adresa: 13th Street, Al Qusais, Dubaj, GPS body N025°16.912 E55°21.850.


Požadované řešení

Nepředpokládám, že dostaneme ještě nějaké peníze zpět, ale booking stále nabízí obě ubytování, což znamená, že to co se stalo nám se může přihodit i někomu jinému. Do všech mailů i při osobní komunikaci po telefonu žádám o stažení nabídky ubytování Bright Premium Apartment, jelikož neexistuje. Do teď jsou v nabídce obě dvě ubytování, ale fyzicky existuje jen jedno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2023 11:43, před rokem

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 13:52, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2023 15:28, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.