Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den 15.2.2023 jsme na pobočce v Praze uzavřely kupní smlouvu o koupi vozu Toyota Proace City. Při sjednávání smlouvy nám bylo automaticky řečeno, že součástí faktury bude i Key Assistance v hodnotě 4.900 Kč tedy asistence zámečníka na dobu 1 roku, a bez tohoto že nelze vůz koupit. Z vysvětlování jsme pochopili, že je to platba za doplňkový servis společnosti, ale ta je na faktuře za 99,-. Neměli jsme o službu Key Assistance zájem a zároveň dodnes i po dotazech na infolince jsme se nedozvěděli ani jak tuto službu případně využít, nikde není žádný kontakt na zmíněnou službu.
doplňková služba Key Assistance
vrácení peněz za doplňkovou službu Key Assistance v hodnotě 4.900,-
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že zakoupení zmiňovaného doplňkového produktu je podmíněna nějaká výhoda, ačkoliv zákazník o tuto službu neprojevil zájem ani mu ze strany prodejce nebyl sdělen relevantní důvod nezbytnosti této služby, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednaný produkt.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Schierlová,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové na pobočce s Vámi vše vyřešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den
stížnost byla vyřešena a peníze nám byli na pobočce vráceny. Děkuji.
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Děkuji, že jste využila tohoto fóra k řešení své stížnosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO