Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o radu s vrácením kamen. Níže zasílám chronologický popis.
30.06.2022 objednávka kotle.
05.09.2022 Naskladnění kamen u firmy Czechtherm a zaslání faktury
06.09.2022 Zaplacení faktury
03.11.2022 Topenář firmy Proinstal dodělal nové topení a zapojila kamna dle návodu. Kamna začala topit.
od 3.11.2022 Kamna topili, ale ne vždy se podařilo kamnům zapálit. Kontaktoval jsem technickou podporu a bylo mi p. Prokopem sděleno, že v nastavení, kam nemám jako běžný uživatel přístup, se musí změnit druh pelet ze smrkových na kvalitnější, které mám nakoupené. Mám poslat email a že se mi ozvou a navedou po telefonu.
08.11.2022 Píši první email o pomoc s nastavením
14.11.2022 Připomínal jsem se.
21.11.2022 Prosím o kontakt na koho se mohu obrátit s nastavením kamen. Havarijní termostat začal vypínat kamna při 50°C.
23.11.2022 Píši znovu o kontakt na technika, který by mohl uvést kamna do provozu.
23.11.2022 Psal jsem dotaz k Vám do poradny (d-test), že se mi nedaří z prodejce dostat jakýkoliv kontakt na někoho kdo by kamna uvedl do provozu a nastavil aby fungovalo a co mám dělat. Odpoledne jsem Vám odepisoval, že už nemusíte reagovat, že se mi ozval p. Prokop a navedl po telefonu. V této chvíli jsem si myslel, že už bude vše v pořádku.
23.11.2022 Zavolal p. Prokop a po telefonu mě navedl jaký je vstupní kód do servisního nastavení kamen a kde mám změnit jaké hodnoty na kamnech.
23.11.2022 U kamen nefungoval správně havarijní termostat. Má vypínat přívod pelet při překročení tepoty 95°C. Vypínal se bohužel dříve (50°C) a kamna poté netopili. Pro nastavení kamen od p. Prokopa mi sdělil ať napíši email s adresou, že mi pošlou náhradní termostat a navedl mě, jak kamna rozeberu a dočasně vyřadím rozbitý havarijní termostat.
28.11.2022 Kamna přestala zapalovat. Znovu jsem kontaktoval p. Prokopa a bylo mi sděleno, že se rozbil odporový zapalovač. Byl mi také poslán a vysvětleno, jak si ho mám sám vyměnit.
09.01.2023 Dostal jsem email od p. Prokopa, že havarijní termostat jsem špatně odpojil a neuznává mi na něj reklamaci. Měli se odpojit dva kabely a ty propojit. Na konci kabelů byli šroubky, tak jsme je povolil a kabely vzájemně propojil. Na moji odpověď (ještě ten den), kdy jsem se bránil neuznání reklamace už nepřišla žádná odpověď.
05.01.2023 Opět jsem reklamoval vadný termostat a odporový zapalovač. Poslali nový a tentokrát na dobírku. S tím, že po zaslání vadných dílů mi peníze vrátí. Zatím se nestalo.
13.01.2023 Napsal jsem jim číslo dopisu (zasíláno doporučeně českou poštou) s vadným termostatem a odporovým zapalovačem. Rovnou jsem poslal i číslo účtu pro proplacení reklamace a v příloze účtenky z pošty za první a druhou reklamaci zasílanou k nim poštou.
07.02.2023 Znovu se rozbil odporový zapalovač. Kamna opět nezaplují. Protože se jedná už o třetí reklamaci na odporový zapalovač a dvě další reklamace byli na havarijní termostat, tak jsem naspal email, s tím, že bych chtěl vrátit kamna a prosím o informaci ak postupovat.
08.02.2023 Mi sdělili, že nemám kamna dle záručních podmínek uvedeny do provozu. Odpovídal jsem jim, že nemám uvedené do provozu jejich servisním technikem. Několikrát jsem je prosil o jakýkoliv kontakt na servisního technika, ale dodnes nezaslali. Místo toho mi 23.11.2022 p. Prokop zavolal navedl do servisního nastavení.
Prosím o radu jak mohu postupovat. Ke kamnům jsem dostal záruční list, který nebyl vyplněn. V záručním listem je uvedeno, že kamna musí uvést do provozu oprávněná osoba, servisní technik nejpozději do 3 měsíců. Tady mám problém, že o kontakt na servisního technika jsem prosil, ale místo toho mi zavolali a navedli mě po telefonu. Vrátit kamna, ale nechtějí protože je nemám uvedené od jejich servisního technika. Je to takový začarovaný kruh.
Místo servisních oprav zasílali náhradní díly přes PPL a sám si vyměň. A já měnil. Chtěl jsem topit. Přece jen v listopadu bez topení to není ono.
Mnohokrát děkuji za jakoukoliv pomoc. klidně přepošlu i emaily, popřípadě doplním co budete potřebovat.
S pozdravem
Michal Trnka
Peletová kamna Thermasis Hydra 12, výrobní číslo:108220740
Vrácení kamen.
|
Tweet |
V případě, kdy prodávající spotřebitele sám naváděl, jak si kamna opravit či vyměnit vadné kusy a po několika pokusech spotřebiteli nebyl přivolán servisní technik, máme za to, že by reklamace měla být uznána, jelikož spotřebitel postupoval dle instrukcí prodávajícího. Zároveň se domníváme, že takové vyřízení reklamace nelze považovat za řádné.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.