Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#65006Použité zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2023, před rokem

Aleš Pavel Dvorský

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 18.2.2023 jsem na eshopu společnosti Okay objednal nový mobilní telefon.Telefon jsem osobně vyzvedl na poště.Po rozbalení zásilky jsem zjistil,že telefon,byl již použitý.Velmi omšelá krabice měla rozpečetěné ochranné pečeti,přelepené i zolepou.

Krabici jsem neotvíral a ihned poslal mobil zpět s tím,že odstupuji od kupní smlouvy v zákonné době 14dnů.Nevím,zdaliˇbylo balení kompletní.Psal jsem rovněž email do eshopu ale žádná reakce.

Telefon byl zaslán k vrácení v zákonné lhůtě a však společnost Okay balík nepřevzala a na vlastní popud si jej nechala uložit na poště.Zjištěno při kontrole zásilky na portálu čp.
Takové jednání považuji za nekalé.


Produkt

Xiaomi 11t pro NOVÝ


Požadované řešení

Vrácení celého obnosu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2023 15:10, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Odstoupení bude zasláno na adresu sídla společnosti OKAY Holding a.s., Kšírova 676/259, 619 00 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.2.2023 15:27, před rokem

Dobrý den,

bohužel spotřebitel neuvádí identifikaci nákupu, nicméně vzhledem k velmi specifické komunikaci zákazníka jsme interní cestou zjistili, o jakou záležitost se jedná. Zákazník obdržel veškeré vyjádření, postupy a termíny zpracování jak písemnou, tak telefonickou formou, veškeré odpovědi můžeme doložit.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2023 11:30, před rokem

Děkujeme za odpověď.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a informovat o dalším vývoji stížnosti, případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.2.2023 11:33, před rokem


Aleš Pavel Dvorský

Hodnocení:

Komentář: Děkuji mnohokrát za pomoc.Lidé by si takové jednání neměli nechat líbit.