Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
PPAS ale odmítá tuto slevu uplatňovat od 1. 1. z odůvodněním, že je cena zastropovaná.
Ve smlouvě i smluvních podmínkách Produktu sleva 11% je uvedeno, že obchodník poskytne zákazníkovi slevu z komoditní složky ceny ostatních služeb dodávky plynu, stanovené v Ceníku.
Skutečnost, že stát zastropoval cenu na hodnotě nižší než je ceníková cena a rozdíl společnosti kompenzuje, nemá vliv na to, že společnost přestane plnit podmínky smlouvy, tedy poskytovat slevu. Slevu má poskytovat alespoň ze zastropované ceny, která je na faktuře označena za "komoditní složku ceny". (ve skutečnosti dokonce společnost ušetří, protože má kompenzaci od státu a slevu poskytuje z nižší ceny)
PPAS na emailový dotaz odpověděla, že
"na základě Vašeho požadavku ze dne 22.02.2023 Vám sdělujeme, že podepsaná smlouva 11% vychází se standardního ceníku, který má vyšší cenu než je cena zastropovaná vládou.
Vláda udělala strop ceny na 2500 Kč a všichni zákazníci, i ti kteří měli fix nebo procentuální zvýhodnění, které přesahovalo cenu zastropovanou, mají cenu 2500 Kč/MWh,
Kdyby strop nebyl Vaše cena po slevě 11% by byla 3 560 Kč bez DPH. V případě, že by cena standardního ceníku klesla pod strop ceny, pak Vám začne platit sleva 11%.
Tato odpověď však není akceptovatelná, což vysvětluji výše.
Sleva 11%
Na základě platné smlouvy snížit cenu 11% z komoditní složky ceny.
|
Tweet |
Dle podmínek poskytování slevy 11 % závazek obchodníka trvá i tehdy, když dojde v době trvání slevy ke změně ceny ostatních služeb dodávky plynu. Domníváme se tak, že i přes zastropování cen energií by měla být spotřebiteli sleva poskytnuta, jestliže tak bylo mezi stranami ujednáno - záleží však na znění konkrétní smlouvy.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, měl by uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.