Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Společností Lidl mně byla uznána reklamace - č. případu ***. Zboží jsem platila kartou z účtu spořitelny. Mezi tím jsem však změnila banku. Nahlásila jsem tedy pro účely vrácení peněz nové číslo účtu. Přesto Lidl poslal 2.2.2023 vratku do původní banky. Tam již účet neexistuje, platební karta je zrušena. Již několik týdnů probíhá komunikace mezi mnou paní K. z odd. zákaznického servisu o tom, že Lidl peníze poslal 2.2. někam, odkud se jim nevrátily, tudíž mně již nic nepošlou a já si mám jít o peníze říct do původní banky, kam peníze odešly. V bance jsem samozřejmě byla, dostala se mně informace, že pokud je účet zrušen, systém nemá kam peníze přiřadit a platbu vrací zpět. Bohužel nemohu společnost Lidl donutit, aby se snažila případ vyřešit. Jedině Lidl může reklamovat svou platbu. Pokud paní K. není schopna případ vyřešit, bylo by dobré celou záležitost předat někomu jinému. Peníze stále nemám. Co s tím?
Společnost Lidl by měla u České spořitelny (kam zřejmě peníze poslali) reklamovat platbu, aby se jim peníze vrátily zpět. Poté poslat obnos na můj účet, který jsem několikrát psala i ústně sdělovala na zákaznické lince. Hovory jsou nahrávány, tak snad je to lehce dohledatelné.
|
Tweet |
Obecně platí, že pokud vznikla na straně prodávajícího povinnost vrátit peníze, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zaplaceno. Jiným způsobem pouze po výslovném souhlasu spotřebitele nebo společné dohodě stran.
Pokud bylo předem ujednáno, že se částka bude vracet na jiný bankovní účet, mělo tak být společností učiněno, jelikož smlouvy se mají dodržovat a ujednání ohledně způsobu vrácení peněz je pro společnost závazné.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Prachařová. Mrzí nás komplikace, které při vrácení peněz nastaly. Vrácení peněz na jiné číslo účtu, než ze kterého bylo prvotně placeno, je možné za předpokladu splnění následujících informací: Zašlete prosím kolegům ze zákaznického servisu následující údaje, do předmětu e-mailu uveďte číslo případu, pod kterým Váš požadavek evidujeme: email s číslem bankovního účtu, kam mají být peníze zaslány, zmíněný e-mail musí být zaslán z e-mailové adresy, ze které byla učiněna objednávka, zaslání prvních 4 a posledních 4 čísel platební karty, kterou byla objednávky učiněna. Věříme, že vše bude vyřízen k Vaší spokojenosti. S pozdravem Lidl Tým.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.