Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#65014Neuznané odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2023, před rokem

Václav Synáč

Znění stížnosti

Dne 27.5.2022 jsem na eshopu Mall.cz zakoupil pračku Whirlpool. Časem jsem zjistil, že při nastavení programu Bavlna a 60°C pračka pere po celou dobu pouze na cca 35°C . Při reklamaci jsem dostal odpověď, že je to funkce pračky, že to co nastavím nemusí pračka dodržet a může prát klidně ve vlažné vodě, ale výsledek je prý jako by se pralo na 60°C. Je to údajně dle (blíže nikým nespecifikovaných) EU norem. V popisu zboží však Mall vyloženě reklamuje program "Bavlna 60°C" a ani v návodu není zmínka o tom, že mnou nastavené teploty pračka nemusí dosáhnout. Teploty v návodu na použití prý nemusí znamenat skutečnou teplotu vody. Podotýkám, že se jedná o program Bavlna, né Eco 40-60. Pokud tedy chci z hygienických důvodů vyprat v programu Bavlna na 60°C, tak nemohu, protože pračka ignoruje mé nastavení. Zároveň to prý není důvod k odstoupení od smlouvy - i přes to, že jsem se o této "funkci" neměl předem jak dozvědět. Rozhodně bych si tuto pračku nevybral, kdybych tuto informaci předem měl.


Produkt

Vestavná pračka Whirlpool BI WMWG 81484E EU ( https://www.mall.cz/pracky-predni-plneni/whirlpool-bi-wmwg-81484e-eu )


Požadované řešení

Mnou požadované řešení bylo (a stále je) odstoupení od smlouvy na základě § 2161 odst. 1 písm. a) a § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Prodejci jsem dokonce nabízel, že si od něj zakoupím pračku od jiného výrobce a finanční rozdíl doplatím. Vše však bylo zamítnuto s tím, že pračka nevykazuje vadu a je to její funkce. Nikdo bohužel nereflektoval fakt, že nerozporuji vadnost zboží, ale problém je pro mě to, že pračka nemá vlastnosti, které sami reklamují a já je očekával. Přitom jsem se nemohl nikde dozvědět, že pračka bude fungovat jinak.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2023 15:35, před rokem

Jestliže se nejednalo o program Eco 40°-60°, měla by pračka prát dle stupňů uvedených u daného programu (v tomto případě na 60°C). Pokud pračka nepere dle očekávaných vlastností, je vadná, spotřebitel může zboží reklamovat.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pro doplnění přidáváme článek ohledně programu Eco 40°-60°: https://spotrebitele.dtest.cz/clanek-9231/ekologicky-praci-program-neni-vzdy-nejhospodarnejsi.

Domníváme se, že program Bavlna 60°C by měl prát na 60°C. Jestliže tak nečiní, máme za to, že to může běžné spotřebitele zmást ohledně vlastností programu. Není nám známo, z jakého důvodu Česká obchodní inspekce uvedla, že praní při 35°C má stejné vlastnosti jako při 60°C. Doporučujeme tedy spotřebiteli, aby se na Českou obchodní inspekci znovu obrátil a požádal ji o přehodnocení či řádné vysvětlení původního stanoviska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.3.2023 08:58, před rokem

Dobrý den. Mrzí mě komplikace se zakoupeným výrobkem. Dle dostupných informací byla celá situace konzultována přímo s výrobcem a bohužel i výrobce zamítl Odstoupení od kupní smlouvy. V případě, že s vyjádřením nesouhlasíte, doporučuji Vaši stížnost předat přímo společnosti značky Whirpool. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.3.2023 10:24, před rokem


Václav Synáč

Dobrý den,

prvotně tedy nerozumím tomu, jak může výrobce odmítnout odstoupení od mé kupní smlouvy, když s výrobcem žádnou smlouvu nemám – tu mám se společností Mall.

A další věc je ta, co jsem psal už výše – pračku jsem zakoupil na e-shopu Mall.cz na základě popisu, který je uveden na e-shopu Mall.cz. Tam však nikde není ani zmínka o tom, že pračka při nastavení teploty 60°C a režimu Bavlna na tuto teplotu prát nebude. Stejně tak není tato zmínka ani v návodu k použití, na který Mall.cz odkazuje. Naopak – na e-shopu Mall.cz je (do teď) uvedeno, že pračka disponuje programem Bavlna 60°C (viz obrázek, který přikládám). Jako odpověď pro ČOI, společnost Mall.cz uvedla, že – cituji: „Teploty v návodu na použití nemusí znamenat skutečnou teplotu vody. “. Ovšem na svém e-shopu tuto informaci Mall.cz samozřejmě nikde nemá. Vyjádření společnosti Whirlpool je v této situaci naprosto irelevantní. Problém je v tom, že na e-shopu Mall.cz jsou (do dnes) uvedeny funkce, které pračka evidentně nemá a naopak zde není uvedeno to, že pračka nerespektuje nastavení teploty uživatelem a bude prát na teplotu úplně jinou. Tím společnost Mall uvádí zákazníky v omyl. Bohužel na tento problém evidentně společnost Mall nemá odpověď, jelikož již po několikáté (kdy na to výslovně upozorňuji) tuto skutečnost ignoruje. Nejspíše proto, že na základě § 2161 odst. 1 písm. a) a § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění mohu v tomto případě od smlouvy odstoupit, jelikož zboží nemá reklamované a ujednané vlastnosti, které Mall.cz popsal.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2023 14:20, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

Úvodem pouze doplníme, že jsme z popisu stížnosti vyvodili, že je zmíněno stanovisko České obchodní inspekce - spotřebitel nás však upozornil, že se jedná pouze o stanovisko výrobce. Dále jsme dostali informaci, že mimosoudní řešení sporu u ČOI skončilo nezdarem, neboť prodávající zamítl odstoupení od smlouvy.


K vývoji stížnosti:
Pro spotřebitele není podstatné, jak rozhodl výrobce - jestliže uzavřel smlouvu s prodávajícím, nese za rozhodnutí veškerou odpovědnost právě on. Nelze tedy argumentovat pouze způsobem, že "výrobce zamítl" - to platí jak pro odstoupení, tak pro reklamace. Zároveň upřesníme, že odstoupení je jednostranný právní úkon a není tak potřeba souhlas druhé strany - kupující však musí být oprávněn odstoupit, což zde prodávající rozporuje.

K samotné problematice doplníme, že program 60° nemusí nutně znamenat, že je pere přesně na 60°C, ale v přiměřené odchylce. Tou však v případě praní v 35°C nelze argumentovat.

Stále se tedy domníváme, že by reklamace měla být uznána, neboť pračka nesplňuje rozumně předpokládané vlastnosti.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.3.2023 12:30, před rokem


Václav Synáč

Na doporučení oddělení mimosoudního vyrovnání ČOI byl případ předán ČOI jako podnět k prošetření jakožto nekalá obchodní praktika prodejce.

Stále nemám vyjádření Mall.cz k tomu, co neustále dokola opakuji - že odstoupení od smlouvy je na základě jimi špatně uváděných a reklamovaných informací (které jsou na jejich eshopu do teď uvedeny). Byl bych rád za reakci prodejce ke zde uveřejněným posledním přípsěvkům.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.3.2023 10:33, před rokem

Dobrý den, pane Synáči. Situace byla prověřena na právním oddělení. V případě, že nesouhlasíte s již zaslaným stanoviskem, je možné požádat o posouzení Soudního znalce oboru. Na základě posudku je pak možno spotřebitelský spor uzavřít s tím, že náklady na jeho vypracování nese strana, v jejíž neprospěch znalecký posudek vyzní. Výsledek sporu tak bude odvislý od vyznění znaleckého posudku. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.3.2023 12:33, před rokem


Václav Synáč

Dobrý den, děkuji za univerzální odpověď, kterou ze píšete téměř do každé stížnosti na společnost Mall (a že jich není málo). Nicméně netuším, čeho by se posudek znalce měl týkat? Co se týče teploty - tvrdíte, že je to vlastnost pračky a že je to v pořádku. To, že na svém eshopu uvádíte funkci, kterou pračka evidentně nemá (a naopak nikde neuvádíte, že to co je uvedeno v návodu nemusí platit) není případ pro soudního znalce. To je pouze špatný a zavádějící popis výrobku z vaší strany, na základě kterého jsem zakoupil spotřebič, který ale vámi reklamované funkce nemá. Opět jsem tedy nedostal odpověď na to o co již po několikáté žádám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2023 13:30, před rokem

Dobrý den, pane Synáči. Situaci jsme konzultovali s dodavatelem, výrobcem a požádali jsme o vyjádření naše právní oddělení. Naše stanovisko je neměnné a jediné možné řešení je vyžádání posudku Soudního znalce oboru. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.3.2023 14:48, před rokem


Václav Synáč

Dobrý den. Ano, rozumím tomu co píšete, nicméně mě zajímá čeho se má podle vás posudek týkat? Respektive co má dle vás posudek potvrdit? To, že pračka nemusí ani vzdáleně dodržet uživatelem nastavenou teplotu tvrdíte, že je v pořádku a dle norem EU (tedy že to je funkce pračky). Že teploty co jsou uvedené v návodu nemusí pračka dodržet, je dle vás také v pořádku. To, že tyto informace nemáte uvedené na eshopu v popisu výrobku a naopak tam uvádíte funkci, kterou tedy vlastně pračka nemá, to stále přecházíte a ignorujete, tak mě zajímá, co tedy má posudek soudního znalce konkrétně zkoumat? Pokud si mám najmout (a prvotně i zaplatit) soudního znalce, aby potvrdil, že pračka pere na nižší teplotu než je nastaveno, tak k čemu mi toto potvrzení bude, když to nerozporoval ani výrobce a tvrdíte mi, že to tak je správně a není to důvod k odstoupení od smlouvy?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.3.2023 12:37, před rokem

Dobrý den, pane Synáči. Celou situaci znovu předávám k opakovanému posouzení. O výsledku Vás budu informovat. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.3.2023 12:56, před rokem


Václav Synáč

Děkuji, čekám tedy na vaši odpověď.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.3.2023 19:55, před rokem

Dobrý den, pane Synáči. Prosím o zaslání informace pro dodavatele, jakým způsobem byla měřena teplota vody při průběhu cyklu. Spojím se s Vámi e-mailem. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.3.2023 17:35, před rokem


Václav Synáč

Hodnocení:

Komentář: Byl jsem společností Mall.cz kontaktován na e-mail. Znovu jsem musel uvádět vše již v minulosti několikrát uvedené a výsledkem je opět jen přeposlané totožné vyjádření společnosti Whirlpool a zamítnutí odstoupení od smlouvy ze strane Mall.cz jelikož cituji: "Podle nařízení EU teplota nemusí dosáhnout údaje, uvedeného v názvu programu, důležitý je výsledek praní.". Bohužel do teď jsem od nikoho nedostal odpověď na mou mnohokrát položenou otázku ohledně znaleckého posudku - co konkrétně má tedy potvrdit. Bohužel také nemám odpověď na to o jakou konkrétní normu EU se jedná, ani na to, jaké teploty tedy má pračka v tomto režimu dosáhnout (když to nemusí být hodnota kterou nastavím). To jsou zřejmě tajné údaje. Pračka je tedy dle společnosti Whirlpool i Mall.cz v pořádku, může si nastavit teplotu jakou sama zvolí a není nutné o tom zákazníka předem nikde informovat. Kde je však měřítko tohoto zmiňovaného "výsledku praní" a co si pod tím mám představit, to je velké tajemství. Problém je tedy nevyřešen a to i přes to, že jsem ho začal řešit v prvních 6 měsících od zakoupení výrobku.