Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
1.1.2015 jsem v internetovém obchodě mall.cz zakoupil mobilní telefon: Sony Xperia Z2, D6503.
Prodejce na svých stránkách prezentoval toto zařízení jako vodotěsně("Nejlepší fotoaparát a videokamera ve vodotěsně telefonu" + grafické znázornění vody a čísla 1,5m u obrázku telefonu).Na obalu výrobku je uvedeno:IP55,IP58. Cca 3 minuty poté, co jsem telefon prvý krát ponořil do hloubky menší jako 0,5m ve sladké vodě, telefon chybně ohlásil připojení zvukového konektoru a začal se samovolně restartovat. Následně nešel zapnout. Všechny konektory byly přitom řádně uzavřené, což mohou dosvědčit dva očití svědci. Jelikož jsem měl za to, že poruchu způsobila chybná konstrukce, telefon jsem prodal k reklamaci. Prodejce mi po 15-ti dnech přeposlal zprávu od servisu:
"Vaši zakázku č. 321318369, IMEI 355609062818579, které jsme od Vás Obdrželi, jsme zpracovali. MT vykazuje známky oxidace v oblasti základní desky. MT nesplňuje podmínky a předpoklady záruční opravy.
Placená oprava je možná výměna: swap jednotka
Vzhledem k tomu, že se nejedná o záruční opravu, zašili Vám cenovou nabídku opravy.Cena opravy činí: 11 719 Kč včetně DPH a dopravy"
Ohradil jsem se, že vysvětlení považuji za nedostatečné, nato mi mall.cz přeposlal od servisu fotodokumentaci a následnou informaci:
"Dobrý den,
v příloze zasílám požadovanou fotodokumentaci.E-mail zákazníka nám nedošel, prosím tedy o předání fotek. Jak k poškození došlo již jako servis nezjišťujeme."
Obchod mall.cz nadále odmítá výměnu nebo opravu bez vícenákladů, respektive vrácení hotovosti. Zařízení jsem kupoval s tím, že je vodotěsné, vystavoval ho výhradně podmínkám, které výrobce povoluje a k reklamaci ho prodal bez jakéhokoliv viditelného fyzického poškození(-co je uvedeno v protokolu o převzetí reklamace) proto nechápu odmítavý postoj prodejce.
Za vaší ochotu předem děkuji.
Sony Xperia Z2, D6503, fialová-IMEI 355609062818579
Byla mi odmítnuta reklamace vodotěsného telefonu poškozeného vodou, navzdory tomu, co prodejce udával při internetovém prodeji.Vzhledem k tomu, že jsem už mezitím koupil nový telefon žádám vrácení plné kupní ceny zařízení:9999 Kč na můj účet.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Prodávající tedy odpovídá za to, že zboží má vlastnosti, které popisuje a hodí se k danému účelu. Pokud k oxidaci došlo v důsledku nesplnění těchto podmínek, prodávající za tento stav odpovídá, jakoby se jednalo o vadu. V takovém případě může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Vážený pane Kubuši,
Vámi zakoupený výrobek má stupeň krytí IP58, což znamená, že je zařízení chráněno proti potopení do vody, tj. zařízení je schopné nepřetržitého potopení do vody za podmínek, které určí výrobce zařízení.
Pokud došlo k zamítnutí ze strany servisního střediska, pak muselo dojít k porušení výše zmíněných podmínek stanovených výrobcem.
Vaši reklamaci ale samozřejmě znovu ověřím u servisního střediska i našeho reklamačního oddělení a jakmile obdržím informace, zašlu Vám vyjádření emailem i s návrhem dalšího postupu.
Je mi líto, že máte potíže s nákupem v našem obchodě. V případě, že budete mít zájem se se mnou spojit, případně doplnit údaje, kontaktujte mě, prosím, na overeno@mall.cz.
Ivana
Mall.cz
Dobrý den,
Děkuji za prošetření mé zamítnuté reklamace, no ještě dřív, než autorizovaný servis nabídne další variantu, jak k poškození došlo chci vyjádřit absolutnu nespokojenost s komunikací reklamačního oddělení Internet Mall.cz. Do reklamačního protokolu jsem jasně uvedl, že jsem telefon ponořil do vody a následně došlo k jeho poškození.
Promiňte, ale napsat na reklamaci vodotěsného telefonu, že zoxidoval mi přijde v lepším případě jako úplné amatérství, v horším jako záměrné zavádění zákazníka se snahou úmyslně se vyhnout uznaní reklamace respektive v případě servisu neoprávněně získat další peníze za opravu (konkrétně 11 719 Kč za opravu vs. 9 999 Kč cena telefonu). Na moji opakovanou urgenci o detailech mi přijel mail s fotografiemi zařízení a odpovědi od paní Pavlisové: "jak k poškození došlo již jako servis nezjišťujeme". Promiňte, ale ani tohle nepovažuji za dostatečné vysvětlení.
Bohužel až dnes, po 37 dnech bez zařízení, mám pocit, že se možná začne něco skutečně řešit, za co patří d-testu velké dík.
Níže uvádím dosavadní komunikaci.
S pozdravem František Kubuš.
Vzhledem k výše uvedenému prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti se k případu vyjádřit, stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.