Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dňa 4. 12. 2022, som u tejto spoločnosti vykonal nákup tovaru 2 x Nočný stolík Pal – HANAH HOME za sumu
275,16 EUR. Tovar mi bol doručený 16.1.2023. Vrátený bol 21.1.2023.Na základe zákona o ochrane spotrebiteľa mám ako zákazník právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V súlade s týmto zákonom som podal žiadosť odstúpenie od zmluvy v zákonnej lehote a vrátenie celkovej sumy, ktorú som zaplatil za tovar. E-shop potvrdil 1.2. (po takmer 2 týždňoch fyzického vrátenia cez službu Packeta) prijatie zásielky, skontrolovanie a následne potvrdil vrátenie sumy. Nestalo sa tak ani po lehote 14 dni od kedy e-shop potvrdil prijatie. Rad vydokladujem mailovu komunikáciu. Avšak, spoločnosť VEMZU CZECH REPUBLIC, S.R.O. odmieta uhradiť mi náklady, čím porušuje zákonné predpisy týkajúce sa ochrany spotrebiteľa. Kontaktoval som spoločnosť viackrát prostredníctvom e-mailu a telefonicky, avšak bez úspechu, stále sa vyhovárajú a potvrdzujú že peniaze vrátia ďalší týždeň alebo, že majú toho veľa alebo , že urgujú vrátenie a podobné klamstva.
2 ks. - Nočný stolík Pal – HANAH HOME
Vrátenie plnej čiastky, na ktorú mám podľa zákona nárok.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, jak již dle popisu spotřebitel učinil.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, moc se omlouváme, že vám peníze ještě nedorazily, bohužel jsme se nějakou dobu potýkali s technickými problémy s platbami na Slovensko, což mohlo zapříčinit zdržení. Taky je tohle období roku trochu problematické, protože po Vánocích více lidí vrací zakoupené zboží, takže pokud vaše platba z tohoto důvodu zapadla, mrzí nás to. Chtěl bych zdůraznit, že o vašem nároku víme a peníze vám samozřejmě vrátíme, nemějte prosím obavu. Platbu v žádném případě neodmítáme. Také nemáme ani v nejmenším v úmyslu vás klamat. To je patrné z toho, že s vámi ohledně toho komunikujeme a neděláme mrtvého brouka. Prosím, nezlobte se na nás, platba vám bude brzy uhrazena. Hezký den. Petr - VEMZU gang.
Hodnocení:
Komentář: Po nátlaku a až výzve d-Testu obchod Vemzu konečne refundoval platbu. Ďakujem spoločnosti dTest za to čo robí a robí to naozaj výborne. Veľká česť!