Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, také jsem skočil na tuto nekalou praktiku.
Zajímalo by mne, jestli opravdu není možnost minimálně donutit firmu zaplatit pokutu za realizované praktiky. ¨Na případech běžného přeprodeje vzbuzuje něco, co není a nekoná. Vezme si plnění za službu, kterou deklaruje ale nedělá.
1) Prodejce se snaží vyvolat pocit, že zbývají poslední vstupenky: Zobrazí text v záhlaví?
"Zadejte počet – rychle najdete nejlepší vstupenky, jaké jsou k mání, pro počet lidí, kteří na akci jdou. Je možné, že pro počet, který zadáte, zbývá vstupenek méně."
2) Dále uvádí podle nějakého algoritmu počet posledních vstupenek.
3) nabídne Vám hned 2 ks vstupenek, cena je ale uvedena za kus. Ok, přehlédnte.
4) Začne výrazným počítadlem odpočítávat čas 10 minut.
5) V limitu požaduje přihlašovací údaje a dokončení platby. Což opět vytváří tlak.
6) Po provedení platby Vám přijde mail a teprve později přes proklik vstupenka. Až na níž je uvedena cena pořadatele/koncert, přibližně třetinová.
7) Tehdy spotřebitel zjistí rozdíl a že jde o vstupenky zpravidla dostupné i přes Ticketportal. A zdaleka ne poslední.
ViaGoGo uvádí, že jde o burzu. Ticketportal se ale od společnosti vaigogo distancuje - nenabízí zde, nepotvrzuje prodeje. Je tedy zřejmé, že až během objednávky dochází paralelně k nákupu a okamžitému přeprodeji.
Na příkladu prodeje lístků Progres 2 by se to dalo prokázat. Pokud by i Ticketportal poskytl data. Tedy, že dnes (25.2.) fakt nešlo o posledních 6 lístků. A žádných 6 jiných osob tam neprodávalo.
Na webu má spol. slogan: viagogo je vaše vstupenka ke svobodě. Je to tržiště, které vás osvobodí od virtuálních front a zběsilého obnovování stránky. Osvobodí vás od pochybných prodejů a hořkého zklamání, že jste o něco přišli. Je to bezpečné místo, na kterém si prodávající mohou určit svou cenu a kupující nic nepromeškají.
Petr
Oznámení pro ochranu spotřebitele. Např. ČOI.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 Občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost se jakožto zprostředkovatel obchodu ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné či jinak vadné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.