Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den, na Vinted nakupuji a prodávám dost a často. Stala se mi taková věc, která se mi moc nelíbí. Koupil jsem od prodejce mikinu Tommy Hilfiger přes tlačítko “Koupit”,zaplatil mikinu, zároveň platbu za přepravu a povinnou platbu na ochranu kupujícího. Po tento bod bylo vše v pořádku. Přišla mi zásilka, já jsem ji vyzvedl a zjistil jsem že balíček obsahuje úplně jinou věc jiné značky a velikosti. Okamžitě jsem vznesl protest a nepotvrdil “vše Ok” kontaktoval jsem přes Vinted reklamaci a přišel mi kód pro vrácení věci prodejci. Zboží jsem tedy znova zabalil nalepil dodaný štítek a odnesl na podací místo. Prodejce si věc v pořádku vyzvedl a potvrdil převzetí. Teď to začne být zajímavé a pro kupujícího značně nevýhodné. Mailem mi přišlo oznámení o vrácení finančních prostředků, ok, ale nechápu proč mi Vinted naúčtoval i zpětnou dopravu cca 100 kč. Výsledek? Nemám zakoupenou věc, jsem lehčí o dopravu k mým rukám, nějaký poplatek na ochranu kupujícího a dopravu zpět prodejci což celkem činí 250kč. Myslím že tady to nemá Vinted dostatečně vyřešeno a já se cítím podveden a vlastně okraden, protože nějaká ochrana kupujícího jak jsem zjistil z komunikace s podporou Vinded vlastně na žádnou ochranu kupujícího nefunguje.
Ošetřit aby kupující v takových případech ať už z důvodu omylu prodávajícího nebo podvodného jednání nebyl finančně bit na dopravě a byla mu navrácena celá částka včetně dopravy a odpovídal za to prodejce který chybu udělal. Jak k tomu přijde kupující a proč nenese žádnou odpovědnost za takové jednání prodejce?
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ochrana kupujícího zahrnuje právo kupujícího požadovat vrácení peněz, pokud dojde ke ztrátě či poškození předmětu během přepravy nebo pokud předmět výrazně neodpovídá uvedenému popisu.
Pokud se kupující domnívá, že obdržený předmět výrazně neodpovídá uvedenému popisu, musí tuto skutečnost oznámit společnosti VINTED ve lhůtě pro oznámení sporu. Pokud se prodávající rozhodne vrátit kupujícímu peníze, bude transakce zrušena a kupující dostane náhradu ve výši celkové ceny.
Celková cena přitom znamená celkovou částku splatnou za transakci, která se skládá z i) ceny předmětu(ů) stanovené prodávajícím, ii) nákladů na dopravu, iii) poplatku za ochranu kupujících a iv) jakýchkoliv příslušných daní nebo poplatků. Pokud se kupující rozhodne vrátit předmět pomocí integrovaného přepravního štítku zakoupeného na VINTED, bude poplatek za přepravu vráceného předmětu odečten z celkové ceny, která má být vrácena uživateli.
Pokud tedy společnost ve svých podmínkách uvádí, co vše bude kupujícímu vráceno, mělo by to být dodrženo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.