Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#6504Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2015, před 10 lety

Michal Soška

Znění stížnosti

Tímto chci reagovat na neuznanou reklamaci bot mé přítelkyně. Reklama byla podána 30.3.2015. Boty byly zakoupeny 5.3.2014.
Důvod reklamace byl, že za rok běžného používání praskla podrážka u obou bot, v oblasti ohybu prstů. Defekt je to velký - zasahuje přes celou šířku i výšku podrážky obou bot. Přitom na botách je patrné, že s nimy bylo zacházeno dobře a nesou jen známky běžného opotřebení. Pro mě jako laika z toho vychází, že na podrážkách byl použit nekvalitní materiál, a proto i běžné nošení způsobilo takto masivní defekt.
Při samotném podávání reklamace bylo na paní prodavačce vidět, že důvod je adekvátní a že vyřízení bude pravděpodobně jen formalita.
Důvod neuznání reklamace je takový, že materiál, ze které je podrážka vyrobena má obecně kratší životnost a její prasknutí je projevem opotřebení. A samozřejmě dovětek, že vada je způsobená způsobem používání obuvy.
Nutno ještě dodat, že cena bot byla 1399 kč a na první pohled vypadají jako poměrně kvalitní boty - proto laik by předpokládal, že takto vypadající boty, za takovou cenu a z obchodu Baťa vydrží při běžném nošení, alespoň 2 roky deklarované zárukou. A ne to, že po necelém roce užívání (jsou to kecky, které se nosí za pěkného počasí - čili ani celý rok užívány nemohou být)prasknout - to bych čekal jako následek několikaletého užívání.
Navíc u vyzvednutí rozhodnutí mi bylo několikrát řečeno, že záruka a doba životnosti není jedno a to samé - v tom případě by měla společnost Baťa, v rámci fair play, u svých vybraných výrobků viditelně označit, že jejich životnost je menší, než jaká by se od nich mohla očekávat.


Produkt

Dámská obuv vycházková flexiblová (prošívaná), číslo zboží: 5441202


Požadované řešení

Zrušení smlouvy a vrácení peněz, případně výměna za zboží stejné ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2015 17:45, před 10 lety

Spotřebitel může uplatnit reklamaci pro vadu, která se na zboží vyskytne ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním a na mechanické poškození způsobené spotřebitelem. Zamítl-li však prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2015 18:42, před 10 lety

Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.