Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tímto chci reagovat na neuznanou reklamaci bot mé přítelkyně. Reklama byla podána 30.3.2015. Boty byly zakoupeny 5.3.2014.
Důvod reklamace byl, že za rok běžného používání praskla podrážka u obou bot, v oblasti ohybu prstů. Defekt je to velký - zasahuje přes celou šířku i výšku podrážky obou bot. Přitom na botách je patrné, že s nimy bylo zacházeno dobře a nesou jen známky běžného opotřebení. Pro mě jako laika z toho vychází, že na podrážkách byl použit nekvalitní materiál, a proto i běžné nošení způsobilo takto masivní defekt.
Při samotném podávání reklamace bylo na paní prodavačce vidět, že důvod je adekvátní a že vyřízení bude pravděpodobně jen formalita.
Důvod neuznání reklamace je takový, že materiál, ze které je podrážka vyrobena má obecně kratší životnost a její prasknutí je projevem opotřebení. A samozřejmě dovětek, že vada je způsobená způsobem používání obuvy.
Nutno ještě dodat, že cena bot byla 1399 kč a na první pohled vypadají jako poměrně kvalitní boty - proto laik by předpokládal, že takto vypadající boty, za takovou cenu a z obchodu Baťa vydrží při běžném nošení, alespoň 2 roky deklarované zárukou. A ne to, že po necelém roce užívání (jsou to kecky, které se nosí za pěkného počasí - čili ani celý rok užívány nemohou být)prasknout - to bych čekal jako následek několikaletého užívání.
Navíc u vyzvednutí rozhodnutí mi bylo několikrát řečeno, že záruka a doba životnosti není jedno a to samé - v tom případě by měla společnost Baťa, v rámci fair play, u svých vybraných výrobků viditelně označit, že jejich životnost je menší, než jaká by se od nich mohla očekávat.
Dámská obuv vycházková flexiblová (prošívaná), číslo zboží: 5441202
Zrušení smlouvy a vrácení peněz, případně výměna za zboží stejné ceny
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit reklamaci pro vadu, která se na zboží vyskytne ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním a na mechanické poškození způsobené spotřebitelem. Zamítl-li však prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.