Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#65043AlzaNEO

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2023, před rokem

Radek Báča

Znění stížnosti

Klasika u AlzyNeo. Jdete vrátit přístroj a naúčtují Vám 10% z ceny telefonu. Dle smlouvy je běžné opotřebení v pořádku. Mám videodokumentaci, kde je absolutně zřejmé, že je telefon v 99%ním stavu. Bavíme se o částce kolem 2500 Kč. Nemáte možnost se nijak bránit donutí Vás podepsat elektronicky předávací protokol, kde nemůžete nic nikam dopsat a jako bonus za Váňa stojí fronta lidí, kteří čekají, protože chytráci dají na TechZone jen jednoho člověka. Rozporoval jsem fakturu e-mailem, ale reakce je pouze tupě tvrdit, že jsem podepsal již výše zmíněny protokol a opakovaně Vám tento e-mail zasílají a jako vrchol drzosti Vás otravují telefonicky. Jak se ozve v telefonu Alza okamžitě pokládám. Jako FO zakazník jsem u nich nechal za rok kolem 200 000 Kč. Určitě budu dávat všem negativní recenzi koho potkám. Nejsou to první problémy s Alzou. Dnes raději nakoupím u CZC. Jsou to rozumní lidé a umí se chovat.


Produkt

AlzaNEO - IPhone 13 Pro


Požadované řešení

Jako kompenzaci si představuji 2x částky, kterou chtěli naúčtovat mé osobě. V opačném případě se budu bránit do morku kosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2023 16:04, před rokem

V obchodních podmínkách je uvedeno, že člen se zavazuje vrátit převzatý přístroj nejpozději v den skončení smlouvy, pokud v těchto podmínkách není uvedeno jinak, a to na zvolené pobočce Alzy, nebo po dohodě se společností Alza také prostřednictvím doručovací služby nebo AlzaBoxu.

Člen vrací přístroj ve stejném stavu, v jakém jej převzal (v jakém mu byl předán), s přihlédnutím pouze k běžnému opotřebení. O vrácení přístroje sepíší smluvní strany předávací protokol, ve kterém bude mimo jiné popsán i stav vraceného přístroje.

V případě poškození přístroje, které neodpovídá běžnému opotřebení, ale zároveň je možné přístroj bez omezení i nadále používat, je Alza oprávněna požadovat po členovi úhradu smluvní pokuty ve výši zůstatkové hodnoty přístroje, a to následovně:
- při běžném poškození přístroje (zejména pak vlasové škrábance, prachové částice, poškozené klávesy u notebooku, viditelně ohmataný touchpad) nehradí člen smluvní pokutu,
- při lehkém poškození na přední části, ze zadní a boční části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí člen smluvní pokutu ve výši až 10 % ze zůstatkové hodnoty přístroje.

Podepsáním předávacího protokolu spotřebitel souhlasil s jeho obsahem. Domníváme se, že fronta osob za spotřebitelem není vytvářením nátlaku, jelikož se jedná o běžnou situaci.

Spotřebitel může protokol rozporovat u České obchodní inspekce, domníváme se však, že rozporování bude obtížné vzhledem k tomu, že jej spotřebitel podepsal.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.2.2023 17:48, před rokem

Dobrý den, pane Báčo,

děkuji za Váš podnět.

Po ověření budu citovat popis produktu, vyplněný přijímajícím technikem na pobočce při jeho vrácení: "FMI odhlášeno (dle https://iunlocker.com/check_icloud.php), mírně zašpiněno, škrábance a vrypy na displaji, odřené rohy telefonu, SN ověřeno, bez prohnutí, display ověřen, konektor ověřen, SIM slot ověřen, lakmus nelze ověřit, pohledově bez prolití, čočka fotoaparátu ověřena, v továrníém nastavení, účty odhlášeny."

Z toho je patrné, že se na Vaše zařízení nacházely oděrky, vrypy a škrábance. Toto byl důvod pro vystavení faktury na úhradu poškození, jehož oprávněnost v tomto případě ve svém vyjádření potvrzuje také dTest.

Je mi to líto, ale musím Vás požádat o úhradu faktury s číslem 2930758332, vystavenou na částku 2252 Kč.

Vaší zákaznické přízně si velice vážíme, to bych Vás rád ujistil a budu rád, pokud nakonec své rozhodnutí nevyužívat dál našich služeb, přehodnotíte. Rádi se o Vaši spokojenost zasadíme.

Děkuji za spolupráci.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.3.2023 11:26, před rokem


Radek Báča

Dobrý den,

mě je také líto, ale ve smlouvě není definováno přesně, co je vryp a vlásečnice. Není tam ani definováno, co je škrábanec a co je zanedbatelné poškození viz. smlouva. Oděrky, které vy evidujete, považuji za mikrošrábance. Vrypy na displeji považuji za vlásečnicovité, tedy skoro neviditelné poškození.

Každopádně 10% je účelově nastaveno. POCTIVÝ obchodník by definoval rozsah poškození a ten by chtěl proplatit.

Chápu, že se Vám spoustu lidí bránit nebude a po Vašich superotravných e-mailech a telefonátech zaplatí Vaši EASYMONEY strategii po vrácení telefonu.

Pro mě je to zábava a super podklady pro recenzi, která se bude všude vyjímat.

Děkuji

Báča

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2023 11:57, před rokem

Dobrý den, pane Báčo,

děkuji za Vaši reakci. Je mi líto, jak situaci vnímáte. Musím však konstatovat, že vše podstatné k tomuto případu jsem sdělil ve své předchozí zprávě. Dodávám jen, že poplatek za poškození nebo i jen opotřebení je prostředek, který kompenzuje opotřebení produktu používáním. Rozsah opotřebení posuzuje přijímající technik. Nejedná se o samoúčelný prostředek.

Na našem předchozím sdělení budeme trvat.

Děkuji za pochopení.

Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.3.2023 12:50, před rokem


Radek Báča

Mě taky mrzí, že nejednáte podle vlastní špatně napsané smlouvy. Četl jste ji vůbec? Rozumíte psanému slovu? To, že oceňování subjektivně dělá technik = amatérismus. Nemáte definováno nic ani postup reklamace. Víte vůbec, co jsou to retenční nástroje? Víte, že neschopnost Vašeho oddělení, kdy řešíte 2500 Kč, Vás momentálně stálo mnohem více?

100 000 ročně obrat moje osoba. Nakupuji u CZC, kde jednají jako lidé a i já potom jednám jako člověk.

Nicméně chcete se chovat po svém, dostanete stejné zpět.

Přeji příjemný víkend pane Stando

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2023 13:06, před rokem

Dobrý den, prosím o uzavření tohoto případu. Děkuji.

Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2023 14:27, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

S ohledem na výše uvedená vyjádření a skutečnost, že naše služba funguje na dobrovolnosti stran, stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.