Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65053Výměna elektroměru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2023, před rokem

Jana Červinková

Znění stížnosti

Dne 17.1.2023 nám byl dopoledne vyměněn elektroměr bez naší přítomnosti. Když syn přišel domů, byly vyhozené pojistky. Jak je nahodil začaly praskat žárovky, začalo se kouřit ze satelitního přijímače 3000,-Kč. Zavolali jsme elektrikáře, který musel vše dát do pořádku. Dále jsme zjistili, že odešle router 1500,-Kč a pračka 16000,- Kč. Škoda cca 20 000,-Kč. Nahlásili jsme na ČEZ Distribuce. Přišlo vyjádření, že za škoda nastala z neznámých důvodů. Prý nás informovali dopisem, že bude elektroměr vyměněn. Žádný dopis o výměně elektroměru jsme nedostali. Nikdo nechtěl vyjádření od elektrikáře, co prováděl opravu, nikdo se nezajímal jaká byla škoda. Netušili jsme, co se může stát při běžné výměně elektoměru přihodit.


Požadované řešení

Žádáme o náhradu škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2023 16:56, před rokem

Společnost by v tomto případě musela prokázat, že byl spotřebitel o výměně elektroměru řádně a včas informován. Zaslání dopisu by přitom bylo řádným informováním, pokud by spotřebiteli byl dopis skutečně doručen.

Aby spotřebitel měl právo na náhradu škody ze strany společnosti, musel by prokázat, že škoda byla způsobena v souvislosti s výměnou elektroměru. Pro účely tohoto prokázání se může obrátit na soudního znalce z důvodu vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, lze cenu posudku oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 17:43, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2023 16:48, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.